سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت ۱۰۰ میلیارد تومانی به باغات جنوب سیستان و بلوچستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: ۱۰۴ میلیارد تومان به بخش باغات کشاورزی در جنوب سیستان و بلوچستان خسارت وارد شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، امان الله طوقی  معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان اظهار کرد: ۱۰۴ میلیارد تومان به بخش باغات کشاورزی در جنوب سیستان و بلوچستان خسارت وارد شده که عمدا آن‌ها در بخش باغات موز و انبه بوده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان افزود: در سیستان و بلوچستان ۵ هزار هکتار سطح زیر کشت موز وجود  دارد که ۷۶ درصد کل تولید میوه‌های گرمسیری را تشکیل می‌شد.

او  با بیان اینکه میزان تولید موزه در سیستان و بلوچستان سالیانه بیش از ۱۲۰ هزار تن است، گفت: در سیل اخیر به ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات موز در چابهار، سرباز، کنارک و قصرقند بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد شد.

طوقی بیان کرد: اقدامات لازم برای بازسازی جاده‌های دسترسی به باغات، رسوب برداری و تغذیه و کشت نهال آغاز شده است و پیشبینی می‌شود با کمک خود کشاورزان طی ۶ تا ۹ ماه آینده خسارت‌ها جبران شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان ادامه داد: اگر امسال در جبران خسارت‌ها تعجیل شود به میزان تولید سال آینده خللی وارد نمی‌شود.

این مسؤول با اشاره به طوفان گونو در چند سال اخیر گفت: با تجربه‌ای که از طوفان گونو داریم، میتوانیم خسارت‌ها را جبران کنیم.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.