سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور حوزویان؛

همایش "نظریه انتظار در اندیشه‌ حضرت آیت الله خامنه‌ای" در قم برگزار شد

همایش بین المللی"نظریه انتظار در اندیشه حضرت آیت الله خامنه‌ای"در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،همایش بین المللی «نظریه انتظار در اندیشه آیت الله العظمی خامنه ای دامت برکاته،رهبرمعظم انقلاب پیش از ظهر امروز با حضور آیت الله امامی کاشانی و اساتید حوزه علمیه در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد.


بیشتر بخوانید؛وجود ۴ هزار و ۷۰۰ حدیث با موضوع انتظار 


در ابتدای این همایش حجت الاسلام والمسلمین نجف لکزایی معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به اهمیت بحث انتظار در نگاه رهبر معظم انقلاب پرداخته و بیان کرد: در فرمایشات رهبر معظم انقلاب روی رویکرد مهدویت و انتظار بسیار تاکید شده و زمانی می توان در این راستا موفق بود که با پژوهش و نه با شتاب زدگی اقدام کرد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین الهی نژاد دبیر علمی این همایش مطرح کرد: ۲۰ کرسی و نشست علمی در مراکز مختلف حوزوی و دانشگاهی در شهرهای مختلف قم، تهران و مشهد پیرامون این همایش برگزار شده و قریب به ۳۰۰ مقاله علمی تدوین شده است، این نشست ها و کرسی ها در قالب دو جلد و مقالات در قالب چهار جلد و چکیده مقالات در قالب یک جلد کتاب تجمیع شده است.

حجت الاسلام الهی نژاد با اشاره به پذیرش ۱۴۰ مقاله افزود: این مقالات در ۱۱ محور از اندیشه حضرت آیت الله خامنه‌ای نگاشته شده است.

او امید به آینده، استقامت، انطباق منتظِر و منتظُر، توامان بودن دین و سیاست و اتصال حکومت اسلامی به قیام حضرت مهدی را از جمله محور‌های ۱۱ گانه این همایش بیان کرد.

رئیس پژوهشکده مهدویت آینده پژوهی با اشاره به برگزاری ۲۰ کرسی تخصصی در بررسی محور‌های همایش گفت: ۱۰۰ موضوع از این محور‌ها با هدف تدوین مقاله احصاء شد.

او افزود: پژوهشگرانی از حوزه و دانشگاه‌های ایران و کشور‌هایی مانند پاکستان، آلمان، عراق، آذربایجان، اردن، سوریه و... درباره این موضوع‌ها قلم فرسایی کردند.

حجت الاسلام الهی نژاد گفت: استادانی از حوزه و دانشگاه در چهار کمیسیون تخصصی با عنوان جامعه منتظر راهبرد‌ها و آسیب‌ها، مفاهیم و مبانی انتظار، جامعه منتظر وظایف شاخصه‌ها و کارکرد‌ها و نظریه انتظار و تمدن سازی نوین اسلامی عصر امروز مقالات پذیرفته را بررسی می‌کنند.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.