سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۴۰۰ هزار کودک در سیستان و بلوچستان واکسینه شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: افزون‌بر ۴۰۰ هزار کودک ایرانی و غیرایرانی در سیستان و بلوچستان از ۲۸ دی تاکنون علیه بیماری فلج اطفال واکسینه شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،سید محمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: مرحله نخست عملیات تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال با مشارکت هشت هزار داوطلب سلامت و بیش از ۴۵۰ بهورز این دانشگاه در مناطق شهری و روستایی درحال اجراست.

او ادامه داد: ۱۶۳ مورد فلج اطفال در کشورهای همسایه سیستان و بلوچستان این دانشگاه را در اجرای دو مرحله‌ای واکسیناسیون در استان مصمم‌تر کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: پیشگیری از لازمه‌های خدمات سلامت است و با توجه به وجود موارد فلج اطفال در کشورهای همسایه ناچاریم این طرح را در ۲ مرحله در سیستان و بلوچستان اجرا کنیم.

او  بیان کرد: در سیستان وبلوچستان سالیانه تمامی کودکان زیر پنج سال در ۲ نوبت قطره خوراکی فلج اطفال را دریافت می‌کنند و به برکت تلاش‌ها و مدخلات تیم‌های سلامت در سال‌های اخیر موردی از ویروس فلج اطفال در استان و کشور مشاهده نشده است.

هاشمی شهری با اشاره به این موضوع که تیم‌های سلامت بصورت خانه به خانه مراجعه می‌کنندگفت: هزار و ۳۵۰ تیم کار خوراندن قطره فلج اطفال به کودکان زیر پنج سال سیستان و بلوچستان را بر عهده دارند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.