سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اظهارات نخست وزیر پاکستان درباره تلاش‌های کشورش برای کاستن از تنش‌ها میان ایران، عربستان و آمریکا

نخست‌وزیر پاکستان در اجلاس سالانه داووس ضمن تاکید بر اینکه اسلام آباد نمی‌خواهد وارد جنگ تازه‌ای شود، گفت که کشورش میان ایران و عربستان میانجی‌گری می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دنیانیوز، عمران خان، نخست وزیر پاکستان روز چهارشنبه طی نطق خود در اجلاس سالانه داووس از تلاش‌های کشورش برای میانجی‌گری بین ایران و عربستان گفت و تاکید کرد که پاکستان نمی‌خواهد وارد جنگ دیگری از سوی آمریکا در منطقه شود. 

او تاکید کرد: «جنگ فقط می‌تواند آغاز شود، اما کسی نمی‌تواند آن را پایان دهد».

عمران خان افزود: «پاکستان بعد از ۱۱ سپتامبر بار دیگر با مشکل روبرو شد و یک بار دیگر ما بخشی از جنگ با آمریکا شدیم». او تاکید کرد که پاکستان هرگز نباید در آینده به بخشی از جنگ تبدیل شود.

او در ادامه با بیان اینکه دولت وی تصمیم گرفته است که اختلافات بین سایر کشور‌ها را برطرف کند ولی هرگز به بخشی از هر جنگ تبدیل نشود، افزود: «با توجه به این سیاست، اسلام آباد نقش خود را در خنثی کردن تنش‌ها بین آمریکا و ایران ایفا کرده است».

نخست وزیر پاکستان همچنین گفت : «پاکستان همچنین نقش مهمی را در برقراری صلح در بین همسایگان افغانستان ایفا می‌کند».

نخست وزیر پاکستان این را هم گفت که در پاکستان هیچ تروریستی وجود ندارد و سال ۲۰۱۹ امن‌ترین سال در کشور، پس از حادثه ۱۱ سپتامبر است.

او در ادامه افزود: «ما در حال انجام اقدامات برای بهره برداری از پتانسیل‌های گردشگری کشور پس از برقراری مجدد آرامش هستیم».

عمران خان در نهایت این را هم گفت که: «پاکستان در موقعیت جغرافیایی بسیار مهمی قرار گرفته، صلح در افغانستان و پاکستان می‌تواند باعث ایجاد پلی مناسب بین شرق و غرب آسیا شود».

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۲:۰۲ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
تلاش نکن آمریکا دشمن ما خواهد بود
ناشناس
۲۳:۱۳ ۰۲ بهمن ۱۳۹۸
از حل اختلافات خودتان با هند نگفتید؟؟؟؟