سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

رشد اقتصادی کشور در گرو توسعه مراکز علمی

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم گفت: توسعه موسسه‌ها و مراکز علمی کشور، توانمندی‌های بسیار مناسبی برای پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و صنعتی کشور فراهم کرده است.

محمد سعید سیف مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: درسال‌های اخیر در راستای  تقویت و برقراری ارتباط منسجم با دانشگاه و مراکز آموزش عالی با بخش‌های جامعه و صنعت حوزه‌های مختلف و همچنین برای عملیاتی کردن یافته‌های اعضای هیئت علمی و آشنایی با نیازهی واقعی صنعت جامعه، آیین نامه فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی و صنعت تدوین شده است .

او ادامه داد: گذراندن این دوره‌ها برای اعضای هیئت علمی جوان در دوره پیمانی یا رسمی الزامی است چرا که این اقدام برای تسهیل اجرای دوره‌های فرصت مطالعاتی و تفاهم‌نامه همکاری با وزارت دفاع،‌ پشتیبانی نیروهای مسلح،‌ وزارت نیرو و وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت صمت امضا شده و تفاهم‌ نامه همکاری با دیگر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها نیز در دست اقدام است.

سیف تصریح کرد: توسعه موسسه‌ها و مراکز علمی کشور طی سال‌های اخیر توانمندی‌های بسیار مناسبی برای پیشرفت اقتصادی،‌ اجتماعی و صنعتی کشور فراهم کرده است؛ بنابراین شرایط بین‌المللی و چالش‌‌های موجود کشور به مشارکت گسترده اندیشمندان و متخصصان موسسه‌ها در صحنه‌های مختلف اجتماعی، اجرایی و صنعتی به منظور کمک به حل چالش‌ها ضروری است .


بیشتر بخوانید: هدف غرب از تحریم‌ها قطع ارتباط دانشگاه با صنعت


مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم افزود: ساماندهی،‌ استاندارد سازی، ‌قاعده مندسازی و پشتیبانی از تعاملات و ارتباطات دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور و دستگاه‌های اجرایی از اهمیت فراوانی برخوردار است؛ بنابراین باید با بهره‌گیری از تجارب گذشته و شرایط و نیازهای کنونی نسبت به تدوین و اجرای روال‌ها و شیوه‌نامه‌‌های لازم اقدام شود.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.