سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از ۱۰ موزه دفاع مقدس در دهه فجر

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ۱۰ موزه جدید دفاع مقدس در نقاط مختلف کشور، دهه فجر بهره برداری می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  فهمیده جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۱۵ موزه دفاع مقدس در کشور ساخته و راه اندازی شده است و در دهه فجر امسال هم در ۱۰ استان دیگر به بهره برداری خواهد رسید که کانون رزمندگان و حماسه آفرینان دفاع مقدس خواهد بود.

او افزود: فرهنگ جهادی و مقاومت، مهم‌ترین دستاورد دوران دفاع مقدس است که این فرهنگ ناب پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران هشت سال دفاع مقدس فرماندهانی همچون قاسم سلیمانی تربیت کرد و امروز مشکلات جامعه تنها با فرهنگ جهادی برطرف خواهد شد.

فهمیده نوشتن کتاب خاطرات، اردو‌های راهیان نور و فرهنگ ایثار و شهادت را از جمله خدمات و اهداف بنیاد معرفی کرد بیان کرد : بیشترین مخاطب بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، جوانان هستند بطوریکه ۷۰ درصد مسافران راهیان نور نیز از این قشر جامعه هستند.

جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار کرد: خراسان جنوبی بیش از ۲ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است و موزه دفاع مقدس نیز از جمله اهداف مهم بنیاد است که امیدواریم ساخت آن تا سال ۱۴۰۰ به اتمام برسد.

فخر مدیر کل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: ۱۵۳ شهید گمنام در ۴۹ نقطه استان تدفین شده اند و اعتبار خوبی برای ساخت المان شهدا به استان اختصاص یافته و امیدواریم تا سال آینده مقبره شهدای گمنام نیز با کمک سایر ارگان‌ها ساخته شود.

او ادامه داد: تاکنون ۳۰۰ هزار سند از جمله عکس و فیلم در سامانه مآوا بارگذاری و سه کتاب تاریخ شفاهی رزمندگان استان نیز نوشته شده است.

در پایان از خدمات سرهنگ فخر تقدیر و سرهنگ غلامرضا فلاحی نیز به سمت مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی منصوب شد.

فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان‌های بیرجند و فردوس از جمله خدمات سرهنگ فلاحی بوده است.

انتهای پیام/ ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.