سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گوهری به‌نام هوای پاک

زنگ روز ملی هوای پاک در اصفهان در دبستان فرهیختگان به صدا درآمد تا دانش‌آموزان این مدرسه بار دیگر بر حق مسلم خود برای برخورداری از هوای پاک تأکید کنند.

اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در راستای فرهنگ‌سازی برای مقابله با آلودگی هوا، برنامه زنگ هوای پاک را با مشارکت اداره‌کل محیط زیست استان و اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان در دبستان پسرانه فرهیختگان اجرا کرد.

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کوروش محمدی رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان در  در سخنانی صمیمی با دانش‌آموزان دبستان فرهیختگان، عوامل موثر در آلودگی هوای اصفهان را یکی یکی برشمرد و به آن‌ها گوشزد کرد که با همین سن کم چه کار‌هایی برای جلوگیری از آلوده شدن محیط زیست به خصوص هوا می‌توانند انجام دهند.

او گفت: بچه‌ها می‌توانند به والدین خود تذکر دهند تا از کار‌هایی که موجب آلوده شدن محیط زیست از جمله هوا می‌شود خودداری کنند.

محمدی مراقبت از فضای سبز و خودداری از آسیب رساندن به درختان را راهکار دیگری برای کاهش آلودگی هوا دانست و ادامه داد: شهر اصفهان مدت زیادی است که هوای پاک را تجربه نکرده است و باید در این زمینه در مسئولان، کودکان و والدین آن‌ها احساس مسئولیت ایجاد کنیم.

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ دستگاه در زمینه رفع مشکل آلودگی هوا مسئولیت دارند، افزود: به نظر من این مسئولیت باید به نحوی تقسیم شود که هیچ دستگاه یا فردی خود را تفکیک نکند. همه ما درباره آلودگی هوا مسئول هستیم، اما کسی که در دستگاه اجرایی مسئولیتی بر عهده گرفته است موظف به اجرای آن است.

او  با بیان اینکه قانون هوای پاک وجود دارد، اما متأسفانه به آن به درستی عمل نمی‌شود، تصریح کرد: اگر به این قانون به طور کامل و درست عمل می‌شد شاهد این بحران‌های زیست محیطی نبودیم.

محمدی بار دیگر تأکید کرد که وظایف تمام دستگاه‌های اجرایی در قانون هوای پاک مشخص شده و آن‌ها باید به این مأموریت‌ها عمل کنند.

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان نیز به صدا درآمدن زنگ هوای پاک در دبستان فرهیختگان اصفهان در روز ملی هوای پاک را هشداری برای فقدان هوای پاک دانست.

احمد رضایی گفت: مردم و به خصوص کودکان باید آگاه شوند که هوا در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و این زنگ در اصل، نوعی هشدار است.

او با بیان اینکه تعداد روز‌های پاک در شهر اصفهان آن‌قدر کم است که به‌جای شمارش روز‌های آلوده آمار معدود روز‌های پاک در طول سال اعلام می‌شود، اضافه کرد: این به معنی رخ دادن فاجعه زیست محیطی است که منجر به تعطیلی مکرر مدارس و بروز مشکلات دیگر شد.

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری برنامه روز ملی هوای پاک در قالب برنامه «کلاس شهر» اظهار داشت: این برنامه در راستای دروس آموزشی این طرح در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ است.

به گفته او، اجرای مانور «نه به خودروی تک سرنشین» در چهارراه‌های پرتردد شهر از دیگر برنامه‌های اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در روز ملی هوای پاک بوده است.

رضایی گفت: سرفصل‌های طرح کلاس شهر شامل ۱۵ درس است که ۵ درس آن به محیط زیست اختصاص دارد و قصد داریم با اجرای این طرح دانش‌آموزان را به حفاظت از محیط زیست تشویق و ترغیب کنیم.
 
انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.