به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویتساز و ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانشبنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، دومین دوره از نمایشگاه ترویجی بازی و اسباببازی را در پنجمین جشنواره ملی اسباببازی برگزار کردند.
این نمایشگاه پذیرای هزاران نفر از علاقهمندان حوزه آموزش، بازی و اسباب بازی بود. در این نمایشگاه، شرکتهای خلاق در حوزه تخصصی بازی و یادگیری، حضوری فعال داشتند و به ارائه فعالیتهای نوآورانه خود در زمینه بازی و یادگیری برای مخاطبان خاص و عموم مردم پرداختند.
با برنامهریزی صورت گرفته، ۲۸ مجموعه دولتی، عمومی و خصوصی در این رویداد شرکت کردند. از این بین، ۲۳ شرکت خصوصی در قالب شرکتهای خلاق در حوزه تخصصی بازی و اسباببازی، در فضای اختصاصی، فعالیتهای خلاقانه بازی محور خود را ارائه کردند.
به گفته مسئولین نمایشگاه حضور شرکتهای خلاق در این نمایشگاه، صرفا معرفی فعالیتها نبوده، بلکه حضوری موثر و تجربهآفرین برای مخاطبان بوده است. از اینرو در این دوره، نمایشگاه ترویجی بازی و اسباببازی توانست فعالیت شرکتهای خلاق در حوزه اسباب بازی را رونق دهد.
بر اساس برنامهریزی انجام شده، نمایشگاه در نوبت صبح، میزبان تور مدیران و مربیان از مراکز آموزشی با رزرو قبلی بود و همچنین اردوهای دانشآموزی رایگان در نوبت صبح برگزار شد.
در نوبت بعد از ظهر نیز، مخاطبان عمومی و خانوادهها میتوانستند به صورت رایگان از نمایشگاه بازدید به عمل آورده و تحربه مشترک بازی بین بزرگترها و کودکان شکل بگیرد.
برگزاری دومین دوره از نمایشگاه ترویجی بازی و اسباببازی همانند اولین دوره آن با برنامهریزی ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویتساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پنجمین دوره جشنواره ملی اسباببازی انجام پذیرفت.
در این دوره سعی شد که نمایشگاه تخصصی از فعالیتهای بازیمحور به عنوان بخش اصلی جشنواره ملی اسباببازی اجرایی شود.
شرکتهای خلاق حضور یافته در این نمایشگاه، طیف وسیعی از فعالیتهای بازیمحور با تنوع موضوعی بالا را عرضه کردند که برای ردههای سنی مختلف قابل استفاده بود.
مجموعههای بازیدوزی (بازیهای اریگامی که بر اساس منطق ریاضی، تجانس و تشابه کامل میشود)، اروبات (بازیهای مرتبط با مفاهیم چرخ دنده و انتقال نیرو)، مریان (فعالیتهای بازیمحور مبنی بر یادگیری اصول باغبانی و نگهداری گیاهان)، سالند (بازیهای مبتنی بر هوش حرکتی و یادگیری مفاهیم سلامت) و بازیدوست (بازیهای رومیزی که باعث ارتقا هوشهای چندگانه کودکان به صورت غیر مستقیم میشود) از جمله موثرترین بازیهای ارائه شده توسط شرکتهای خلاق معرفی شدند.
در این دروه از نمایشگاه ترویجی بازی و اسباببازی و با برنامهریزی انجام شده، ۳۶۵ مدیر و مربی آموزشی و ۱۰۰۰ دانش آموز در قالب تور مدیران و اردوهای دانشآموزی از نمایشگاه بازدید به عمل آوردند. این رویداد به صورت متوسط روزانه پذیرای ۵۰۰۰ نفر بازدید کننده در نوبت بعد از ظهر بود.
همچنین در مدت برگزاری نمایشگاه، ده مسئول ارشد از مجموعههای مختلف شامل وزیر و معاونان وزارت آموزش و پرورش، مدیران و معاونان ادارات کل آموزش و پرورش، اعضای شورای هماهنگی موسسان مدارس غیر دولتی شهر تهران، مدیران معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و مجموعه باغ کتاب و مسئولان ارشد سازمان تبلیغات اسلامی از این نمایشگاه بازدید کردند.
انتهای پیام/