سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار سفیر جدید ایران در بلاروس با وزیر خارجه این کشور

سفیر جدید ایران در دیدار با وزیر امور خارجه بلاروس، رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید یاری ، سفیر جدید کشورمان رونوشت استوارنامه خود را به «ولادیمیر ماکی»، وزیر امورخارجه بلاروس  تقدیم کرد.

 در این نشست دو طرف موضوعات اصلی در دستور کار روابط دو جانبه را مورد بحث قرار داده و چشم انداز توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف را بررسی کردند.

وزیر امور خارجه بلاروس ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از ایران به عنوان یکی از شرکا و دوستان نزدیک بلاروس در منطقه یاد کرده و ابراز امیدواری کرد روابط دوستانه بین دو کشور در این دوره بیش از پیش گسترش یابد.

سفیر جدید کشورمان نیز ضمن ابلاغ سلام محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه به همتای بلاروسی، تحکیم و ارتقای دوستی و اعتماد بین دو کشور و توسعه و تقویت همکاری‌های همه جانبه فیمابین بر محور منافع مشترک را از اولویت‌های اساسی ماموریت دیپلماتیک خود در بلاروس عنوان کرد.

سعید یاری عضویت ایران و بلاروس در اتحادیه اقتصادی اوراسیا را زمینه بسیار موثری جهت افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور دانست.

 جمهوری بلاروس در سال ۱۹۹۱ با فروپاشی شوروی به استقلال رسید. این کشور ۲۰۷ هزار و ۶۰۰ کیلومتر مربع مساحت و قریب ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد. بلاروس در شرق اروپا واقع شده و با کشور‌های روسیه، اوکراین، لهستان، لیتوانی و لتونی همسایه است. بلاروس از اعضای موسس اتحادیه اقتصادی اوراسیا بوده و در سال ۲۰۲۰ ریاست دوره‌ای این اتحادیه را بر عهده دارد.

جمهوری اسلامی ایران از آبان ماه سال جاری موافقتنامه موقت تجارت ترجیحی با اتحادیه اقتصادی اوراسیا را امضا کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.