متن این نامه به شرح ذیل است:
جناب آقای دکتر انصاری
معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور
با سلام واحترام.
استحضاردارید که وزارت آموزش وپرورش، با عنایت به تصویب ۲۰۰۰ میلیارد تومان در قانون بودجه ۱۳۹۸، برای اجرای نظام رتبه بندی مصوب در سند تحول بنیادین و قانون برنامه ششم توسعه کشور اقدام به صدور احکام فرهنگیان، تحت عنوان نظام رتبه بندی نموده است، البته ما این اقدام را نظام رتبه بندی نمیدانیم واجرای قانون مدیریت خدمات کشوری تلقی میکنیم و منتظر اجرای "جزء ۲ بند الف ماده ۶۳" قانون برنامه ششم هستیم.
علیهذا فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی انتظار دارد، ضمن بررسی اشکالات، نتیجه جهت اطلاع فرهنگیان شریف که طی دوهفته اخیر معترض اجرای نظام رتبه بندی بوده اند، به نمایندگان مردم اعلام گردد.
۱- عدم صدور احکام نیروهای خدماتی
۲- عدم صدور احکام نیروهای شاغل در ادارات و لازم دانستن ارائه تعهد توسط نیروها اداری برای استعفا جهت صدور حکم که این امر منجر به خروج نیروهای توانمند و باتجربه از ادارت و سبب ایجاد اختلال در برنامه ریزیهای آموزشی وپرورشی میشود.
۳- حذف تعجیل درجه معلمان مناطق مرزی
۴- عدم صدور احکام نیروهای توانبخشی در مدارس آموزش وپرورش استثنایی
۵- عدم صدور احکام براساس شیوه نامه واحد وتنوع در اجرای برنامه درنقاط مختلف کشور
با توجه به این که مبلغ ذکر شده در قانون بودجه ۱۳۹۸ شامل تمام فرهنگیانی که از ابتدای فروردین ماه سال ۱۳۹۸ شاغل بوده اند، میشود، لذا فرهنگیانی که از فروردین تا مهرماه سال جاری بازنشسته شده اند، راشامل میشود.
مجددا تاکید میگردد، بر اساس اسناد فرادستی، درسیستم آموزش وپرورش همه پرسنل شاغل در واحدهای مختلف اداری و آموزشی، درراستای اجرای آموزش وپرورش موثر وارائه خدمات به دانش آموزان فعالیت میکنند وحذف یا فقدان هر گروه مشکلات عدیدهای را درپیشبرد اهداف تعلیم وتربیت کودکان ونوجوانان کشور ایجاد میکند، لذا با عنایت به نارضایتی گسترده فرهنگیان در نتیجه اجرای ناقص نظام رتبه بندی، دستور تسریع در رسیدگی وارائه پاسخ مورد انتظار نمایندگان مردم، است.
در پایان یادآور میگردد، درخواست مکتوب منضم به امضای جمع کثیری از معلمان به شرح ذیل نیز جهت ارائه راهکارهای قانونی برای افزایش تسهیلات مالی در قالب نظام رتبه بندی فرهنگیان و در نتیجه ارتقای رضایت عمومی به علاوه بر موارد مورد اشاره فوق تقدیم میگردد:
"باسمه تعالی
جناب آقای دکتر حاج بابابی ریاست محترم فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با سلام احتراما ما جمعی از فرهنگیان سراسر کشور در رابطه با نحوه اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان (بخشنامه ابلاغی وزارت آموزش و پرورش (شماره ۱۸۵۱۷۹ تاریخ ۹۸/۱۰/۴)، نقد و نگرانیهای جدی داریم، به نحوی که با اجرای آن از تاریخ ۱۳۹۸/۷/۱)، در مجموع بسیاری از مزایای بخشنامه معاونت توسعه مدیریت ریاست جمهوری پیرامون ضوابط ارتقای کارکنان دولت و شماره ۲۰۰/۵۵۸۸ به تاریخ ۱۳۸۹/۱۰/۲ لغو شده و بدین صورت اجرای فرایند رتبه بندی تاثیری بر حقوق بسیاری از فرهنگیان سراسر کشور ندارد و تنها هیاهوی رسانهای آن برای معلم میماند؛ لذا نکات زیر که مورد اعتراض میباشد، به شرح ذیل اعلام میگردد که امید است مورد پیگیری از سوی جنابعالی قرار گیرد.
نکته اول: طبق بند ۲-۲ و ۵ بخشنامه جدید. رتبه بندی از تاریخ ۹۸/۷/۱ اساس این شیوه انجام میشود و ضوابط ارتقای شغلی قبلی (موضوع بخشنامه ۵۵۵۸۸/۲۰۰ تاریخ ۱۳۸۹/۱۰/۲۷کان لم یکن خواهد شد.
حال سوال اینجاست تکلیف کسانی که طبق شیوه نامه قبلی، از مهر امسال به بعد مشمول رتبه از مقدماتی تا عالی میشده اند یا پس از سالها انتظار در شرف دریافت آن بوده اند، چیست جهت اطلاع بهتر از موضوع مثالی ارائه میگردد:
معلمی در ۹۸/۷/۲ یعنی تنها یک روز پس از اجرای طرح جدید و، اما پس از ۶ سال، منتظر صدور حکم رتبه خود طبق شیوه نامه قبلی است. است، ولی طبق بخشنامه جدید که اعلام نموده بخشنامه قبلی لغو میباشد، از دریافت آن رتبه محروم میگردد و میبایست پس از چند سال به آن رتبه برسد یعنی طبق شیوه قبلی مثلا قرار بوده در آبان ۵۰۰ هزار تومان حکم رتبه جدید ارشد، خبره با عالی اعمال گردد، آن را حذف کرده و به جای آن یک حکم ۵۰۰ هزار تومانی رتبه بندی میزنند! و رتبهای که اکنون باید بدهند را پس از چند سال توقف داده شود؟ در یک جیب پول رتبه بندی گذاشته میشود و از جیب دیگر با ندادن رتبه جدید (که موعد آن برای بسیاری از همکاران پس از چندین سال فرا رسیده)، همان مبلغ حذف و برداشته میشودا؟! خب پس چه فرقی کرد؟ چه رتبه بندی اتفاق افتاده؟ آیا این جز تضییع حق و بی انگیزه کردن معلم است؟
نکته دوم: قرار دادن دو سال سابقه تجربی برای رتبه
مقدماتی یعنی ۱ که شامل رتبه بندی شوند که مشخص نیست بر چه پایه و اساسی هست و چرا برای قرار گرفتن در رتبه بندی دو سال سابقه لازم است و به نوعی تبعیض واضح و مشخص است.
نکته سوم: حذف امتیاز تعجیل در ارتقای رتبه، به واسطه خدمت در مناطق محروم و نادیده گرفتن زحمات همکاران شاغل در این مناطق است. این کار باعث عدم تمایل معلمان با سابقه و با تجربه برای خدمت در این مناطق میگردد و موجب تبعیض در عدالت آموزشی برای دانش آموزان مناطق محروم میشود.
نکته چهارم: درباره عدم اجرای این طرح برای همکاران زحمت کش اداری هست که از مهر ۹۹ مشمول این طرح نمیگردند و باید ادارات را در آن زمان خالی از نیروی با تجربه و کار آمد تصور کرد.
در پایان اگر قرار است طرح رتبه بندی کمکی به معیشت فرهنگیان نماید، میبایست اجرای بخشنامه ۲۰۰/۵۵۵۸۸ به تاریخ ۱۳۸۹/۱۰/۲۷ همچون گذشته ادامه داشته باشد. به اینکه با اجرای طرح رتبه بندی همه مزایای آن بخشنامه لغو گردد و بخشنامه رتبه بندی میبایست به صورت جدا از بخشنامه یاد شده اجرا گردد.
با احترام و با امید به پیگیری جنابعالی
جمعی از فرهنگیان سراسر کشور
انتهای پیام/
لطفا اگر انصافی وجود دارد یک بار برای همیشه به مشکلات ما فرهنگیان رسیدگی کنید تا بیش از این عزتمان لگدمال نشود