سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران خبر داد؛

تزریق مینی بوس و اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت برای سال آینده

ترفع از تزیق تعدادی مینی بوس و راه اندازی 2 خط اتوبوس در پایتخت برای سال آینده خبر داد.

محمود ترفع سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به نگرانی محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران نسبت به پیگیری نشدن صورت جلسه معاون اول رئیس جمهور درباره اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان جهت خرید یک هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس از سوی شهرداری تهران گفت: این‌که آقای هاشمی نسبت به پیگیری نشدن مصوبه معاون اول رئیس جمهور جهت دریافت ۳ هزار میلیارد از سوی شهرداری تهران نگران هستند، نگرانی به جایی است اما باید اعلام کنم که این موضوع ( اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان جهت خرید یک هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس ) به صورت جدی از سوی شهرداری تهران در حال پیگیری است.


بیشتر بخوانید: وعده خرید ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای شهرداری تهران 


سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران با اشاره به این نکته که در چند روز گذشته جلسه‌ای با محوریت نحوه دریافت۳ هزار میلیارد تومان بودجه اتوبوسرانی بین دستگاه‌های برگزار شد، گفت: تفاهم‌نامه‌ای با شرکت خودروساز به امضا رسید تا پس از تخصیص بودجه مربوطه کار ساخت و تحویل اتوبوس‌ها به سرعت انجام شود.

ترفع تأکید کرد: شهردار تهران هر هفته جهت پیگیری آخرین جزئیات تخصیص بودجه مصوب به همراه معاونت حمل ونقل و ترافیک جلسه‌های مشترکی با نهاد‌های مربوطه در شهرداری تهران برگزار می‌کند که این خود نشان می‌دهد شهردار تهران نیز به جد پیگیر تحقق مصوبه تخصیص بودجه جهت خرید اتوبوس برای پایتخت است.

او تأکید کرد: ما برای توسعه پایتخت هیچ چاره‌ای جز تأمین اتوبوس نداریم.

سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که در حال حاضر قیمت هر دستگاه اتوبوس در بازار بالغ بر چه مبلغی است، گفت: بر اساس برند شرکت سازنده اتوبوس هر دستگاه اتوبوس تک کابین رقمی در حدود هزار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است و در مقابل قیمت اتوبوس‌های دو کابین رقمی در حدود ۴ میلیارد تومان است  اتوبوس‌های گازسوز مبلغی بالاتر از رقم ذکر شده دارند.

او با تأکید بر این نکته که در توان شهرداری تهران نیست که خلاء ۱۰ ساله تأمین نشدن اتوبوس برای پایتخت را یک تنه پر کند، گفت: در تهران نزدیک به ۳ هزار دستگاه اتوبوس فرسوده داریم که بیشتر آن‌ها اتوبوس‌های تک کابین هستند و در حوزه توسعه حمل و نقل شهروندان باید بدانند که ما در کنار نوسازی ناوگان اتوبوسرانی نیاز به خرید اتوبوس نو نیز داریم.

سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت عرضه اوراق مشارکت جهت توسعه ناوگان حمل ونقل توسعه به چه شکل است، گفت: موضوع اوراق مشارکت نیز از سوی مدیریت شهری در حال پیگیری است.

ترفع در پاسخ به این سوال که تا پایان سال جاری چه تعداد دستگاه اتوبوس به تعداد ناوگان حمل ونقل عمومی اضافه می‌شود، گفت: به دلیل محدودیت زمان تا پایان سال جاری اقدام مؤثری نمی‌توان انجام داد، اما در سال آینده از منابع شهرداری تهران یک خط اتوبوس و ۲ خط مینی‌بوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهری اضافه می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
منصور
۲۲:۲۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
ملحق شدن بهتر از تزریق شدنه // قبول دارید ؟؟
ناشناس
۱۶:۲۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
اتوبوس لازم نيست به اندازه كافي شهر روآلوده كردن لطفا خيابوناي دو طبقه تزريق كنين