سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل سابق ایمیدرو:

تحریم ها تاثیری در صادرات فولاد نداشته است

کرباسیان گفت: تاکنون فولاد ٣ بار تحریم شده است، اما صادرات آن همچون گذشته انجام می شود.

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی کرباسیان مدیرعامل سابق ایمیدرو در دهمین همایش چشم انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران گفت: اگر بخشنامه‌های متعدد نبود با اطمینان می‌توان گفت میزان صادرات فولاد افزایش پیدا می‌کرد.

او بیان کرد: وقتی دولت یازدهم سرکار آمد، چند اتفاق نامیمون در حوزه فولاد رخ داد. در آن زمان تنها مشکل نقدینگی نداشتیم و مشکلات دیگر نیز وجود داشت. پروژه‌های متعددی متوقف شده بود و توزان در گندله سازی وجود نداشت.

کرباسیان افزود: برای رفع این مشکلات طرح توازن بازنگری و به روز شد. هدف گذاری تولید ٥٥ میلیون تن فولاد داشتیم در این راستا جایابابی واحد‌های فولادی مهم بود .


بیشتر بخوانید:رمزارزها و بلاکچین ها نمی توانند جایگزین پول باشند


مدیرعامل سابق ایمیدرو ادامه داد: توانایی تولید ٥٥ میلیون تن فولاد داریم که میزان فعلی تولید ٣٨ میلیون تن است. بیشترین هدف گذاری‌ها حوزه معدن و صنایع معدنی صورت گرفته اما هیچ کدام به اندازه معدن محقق نشده است.

او گفت: تاکنون فولاد ٣ بار تحریم شده است، اما صادرات آن همچون گذشته انجام می شود و این امر نشان از تلاش و همدلی دارد. اکنون ناهماهنگی بین سیستمی درون دولت وجود دارد که مشخص نیست علت این ناهماهنگی چیست.

کرباسیان افزود: اگر قرار است زنجیره فولاد تکمیل شود، باید به بحث اکتشاف پرداخت. در بحث اکتشافات با ٥٠ هزار مترمکعب شروع و به ٢٨٠ هزار متر مکعب رسیده ایم. در اوج تحریم این اکتشافات با هلی کوپتر فرانسوی انجام شد.

مدیرعامل سابق ایمیدرو تشریح کرد: ما معدن بزرگ روباز در کشور نداریم. مسیری که پیش می‌رویم خوب است، اما باید به سمت معادن عمقی پیش رفت و روی آن سرمایه گذاری کرد. این مورد با مدیریت ایمیدرو امکان پذیر است.

کرباسیان گفت: جایابی پروژه‌های جدید مهم است و باید به سمت تولید پروژه‌های بزرگ مقیاس پیش رفت. بهره وری و قیمت تمام شده موضوع قابل تامل دیگر است که باید به آن توجه کرد. همچنین جذب سرمایه گذاری موضوع مهم دیگر است.

مدیرعامل سابق ایمیدرو تشریح کرد: این حوزه جزو جذاب‌ترین حوزه‌ها برای سرمایه گذاران خارجی است و باید زمینه توسعه سرمایه گذاری خارجی فراهم شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۰۷ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
جهت تامین نقدینگی فولاد ،می توان با یک برنامه ریزی میان مدت و طولانی مدت ،از نقدیگی های سرگردان موجود در کشور بجای سرمایه گذاران خارجی استفاده کرد.