سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۲ فقره سرقت در پرونده سارق احشام/انتقال از دانشگاه ۱۷۰ میلیون آب خورد

مهم‌ترین حوادث امروز یکم بهمن ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز سه‌شنبه یکم بهمن ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید. 

انتقال از دانشگاه ۱۷۰ میلیون آب خورد

فرمانده انتظامی اقلید از کشف پرونده کلاهبرداری ۱۷۰ میلیون ریالی در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ مراد صارمی گفت: در پی شکایت احدی از شهروندان مبنی بر اینکه از وی مبلغ ۱۷۰ میلیون ریال کلاهبرداری شده است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد شاکی در سایت‌های دانشگاه با فردی آشنا می‌شود که به ایشان وعده برنامه انتقالی از دانشگاه شیراز به تهران با درخواست مبلغ ۱۷۰ میلیون ریال می‌دهد که پس از واریز وجه، متهم دیگر جوابگو نمی‌باشد.

سرهنگ صارمی بیان کرد: در این راستا پرینت حساب بانکی متهم اخذ و فرد مورد نظر در یکی از شهر‌های جنوبی کشور شناسایی و ضمن مسدودی حساب نامبرده، پرونده برای صدور نیابت به دادسرا ارسال شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از شهروندان خواست: از اعتماد بیش از حد به افراد غریبه بپرهیزند و از هرگونه تبلیغ در سایت‌های مجازی اعتماد نکنند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف یک خودرو حامل انواع کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ داود امجدی گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی این شهرستان با اقدامات فنی از تردد یک دستگاه اتوبوس حامل کالای قاچاق در محور‌های مواصلاتی مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او ادامه داد: سریعا ماموران انتظامی به محور بندرعباس- لارستان اعزام و حین کنترل خودرو‌های عبوری، اتوبوس حامل کالای قاچاق را شناسایی و آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در بازرسی از آن خودرو، ۴۰۲ عدد ریل سوخت گاز خودرو، ۶۰ عدد هنذفری، ۲۴۰ بسته تنباکو میوه‌ای و یک پاور فن دار خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه در این راستا یک نفر متهم دستگیر شد، افزود: ارزش ریالی این محموله‌های قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

دستگیری فردی که ۲ میلیارد و ۹۳۰ میلیون کلاهبرداری کرده بود

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان از دستگیری فردی خبر داد که مبلغ ۲ میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود.

سرهنگ ابراهیم یگانه بیان کرد: در پی ارجاع چند فقره پرونده پیرامون کلاهبرداری به این پلیس، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: در بررسی‌های تخصصی مشخص شد که همه شکات مبالغی را به متهم به بهانه سرمایه‌گذاری و پرداخت سود ماهیانه در قالب طلای آب شده به وی پرداخت کرده‌اند.

سرهنگ یگانه بیان کرد: ماموران با تحقیقات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص متهم را شناسایی و آن را دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۲ میلیارد و ۹۳۰ میلیون کلاهبرداری اقرار کرد، گفت: وی برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

نداشتن توجه به جلو حادثه آفرید

رئیس پلیس راه جنوب استان گفت: بر اثر واژگونی یک سواری پراید در محور بنارویه به بختیارویه شهرستان لارستان، یک نفر کشته و ۳ نفر نیز مجروح شدند.

سرهنگ حمدالله هوشمندی گفت: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در محور بنارویه به بختیارویه شهرستان لارستان به مأموران اعلام شد.

او ادامه داد: بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک سواری پراید با ۴ سرنشین در محور مذکور در حرکت بوده که واژگون و بر اثر آن یک نفر از سرنشینان فوت و ۳ نفر دیگر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

رئیس پلیس راه جنوب استان خاطر نشان کرد: کارشناسان نداشتن توجه به جلو راننده را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کردند.

دستگیری ۱۲ معتاد و خرده فروش و کشف ۱۷ کیلو انواع مواد مخدر

فرمانده انتظامی پاسارگاد از اجرای طرح پاکسازی و دستگیری ۱۲ معتاد و خرده فروش پر خطر و کشف ۱۷ کیلو انواع مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت بیان کرد: در راستای تامین نظم و امنیت و درخواست‌های مردمی، طرح شناسایی محل پاتوق معتادان و توزیع کنندگان مواد مخدر در این شهرستان به اجرا در آمد.

این مقام انتظامی افزود: ماموران با اجرای این طرح، ۱۲ معتاد متجاهر و پرخطر را در سطح شهر جمع آوری و به مرکز بازپروری معرفی کردند.

سرهنگ نیکبخت با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح از دستگیر شدگان، ۱۷ کیلو انواع مواد مخدر کشف شد، گفت: به منظور سالم سازی و پاکسازی مناطق آلوده و جلب رضایت عمومی، طرح‌های مشابه همچنان تداوم دارد.

۱۲ فقره سرقت در پرونده سارق احشام

فرمانده انتظامی مرودشت از شناسایی و دستگیری سارق احشام با ۱۲ فقره سرقت در یکی از روستا‌های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت احشام در سطح حوزه استحفاظی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او ادامه اداد: در همین راستا ماموران انتظامی بخش "سیدان" با انجام یکسری تحقیقات میدانی و اقدامات پلیسی، سارق را شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی وی را دستگیر کردند.

سرهنگ زراعتیان با بیان اینکه متهم در بازجویی تخصصی به ۱۲ فقره سرقت احشام اقرار کرد، افزود: این سارق حرفه‌ای برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.

فرمانده انتظامی مرودشت به دامداران و عشایر توصیه کرد: در صورت امکان نسبت به نصب دوربین‌های مداربسته و تقویت استحکامات محل نگهداری احشام خود اقدام و با گماردن نگهبان و سرکشی مداوم از دامداری‌های خود، سارقان را در ارتکاب سرقت ناکام بگذارند.

یک کشته در واژگونی خودرو

در واژگونی سواری پراید در کمربندی سلطان آباد شیراز راننده جان باخت.

روابط عمومی سازمان آتش نشانی شیراز اعلام کرد: در حادثه رانندگی در بلوار کمربندی سالطان آباد شیراز، بر اثر واژگونی خودرو پراید راننده جان باخت.

آتش نشانی علت سانحه را ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه عنوان کرد.

کشف کالای قاچاق در رستم

فرمانده انتظامی رستم از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال در بازرسی از یک خودرو ون خبر داد.

سرهنگ قربانعلی روستا گفت: ماموران انتظامی پاسگاه "بابا میدان" در حین گشت زنی در محور‌های مواصلاتی، به یک خودرو ون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

سرهنگ روستا با بیان اینکه ماموران در بازرسی از این خودرو، ۳۰ عدد کولر گازی، ماشین ظرفشویی، بخارپز و قهوه ساز کشف و راننده نیز دستگیر کردند، گفت: براساس اظهارنظر کارشناسان مربوطه، ارزش این محموله قاچاق ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.