سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت گاز کردستان:

یک هزار و ۵۰۵ روستای کردستان قابلیت گازرسانی دارند

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت:یک هزار و ۵۰۵ روستای این استان قابلیت گازرسانی دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: در حال حاضر ۵۰ طرح گازرسانی در نقاط مختلف این استان فعال بوده و برای یک هزار نفر به صورت موقت اشتغال ایجاد کرده است.

او افزود: در بخش‌های امداد، تعمیرات، گازبانی در روستاها، کنتورخوانی و سایر بخش‌های جاری نیز بیش از ۹۰۰ نفر در این شرکت مشغول بکار هستند.

فعله‌گری به واگذاری پروژه‌های گازرسانی به پیمانکاران بومی و محلی اشاره کرد و افزود: در هر پروژه اجرایی حدود ۴۵ نفر در بخش‌های مختلف به صورت مستقیم بکارگیری می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه یک هزار و ۵۰۵ روستای استان قابلیت گازرسانی دارند، یادآور شد: برنامه‌ریزی شده تا پایان سال ۹۹ تمام روستا‌های مد نظر از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند.

فعله‌گری با اشاره به اینکه تاکنون به یک هزار و ۲۳۰ روستا در استان گازرسانی شده است، اضافه کرد: امسال برای گازرسانی به ۲۰۰ روستا برنامه‌ریزی شده بود که تا پایان دی ۶۲ روستا به شبکه سراسری گاز متصل شدند.

او به افزایش تعداد روستا‌های گازرسانی شده در دهه فجر امسال به یک هزار و ۳۰۰ مورد اشاره کرد و گفت: تا پایان سال ۹۹ و ابتدای سال ۱۴۰۰، تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار جمعیت در کردستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان از پایان گازرسانی به ۲ هزار و ۲۸۱ واحد صنعتی کوچک و بزرگ در استان خبر داد و تاکید کرد: عملیات گازرسانی به ۳۰۰ واحد صنعتی دیگر نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد تا گاز طبیعی جایگزین مصرف ۲۰ میلیون لیتر سوخت مایع شود.

فعله‌گری اظهار داشت: طول شبکه اجرا شده گاز طبیعی در بخش شهری و روستایی این استان ۱۰ هزار و ۷۱۱ کیلومتر است که سه هزار و ۳۸۱ کیلومتر در شهر‌ها و هفت هزار و ۳۳۰ کیلومتر آن در روستا‌ها است.

او یادآور شد: تاکنون ۲۷۱ هزار و ۳۷۶ مورد علمک در نقاط مختلف استان نصب شده که ۱۵۷ هزار و ۳۳۹ عملک در شهر‌ها و ۱۱۴ هزار و ۳۷ مورد در روستا‌ها است.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به اینکه در بخش شاخص گازرسانی جز ۱۰ استان برتر کشور هستیم، افزود: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۸۹ درصد جمعیت روستایی استان به شبکه سراسری گاز متصل هستند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.