سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سقز، میزبان برگزاری پیش کنگره شعر اهل بیت (ع)

رییس اداره تبلیغات اسلامی سقز گفت: پیش کنگره شعر اهل بیت با هدف ارادت اهل قلم و اندیشه همه مذاهب اسلامی پیرامون شخصیت اهل بیت (ع) در این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حجت الاسلام برومند رازیانی با بیان اینکه برگزاری کنگره ملی اهل بیت (ع) گامی مهم در وحدت ملی و امنیت پایدار ایران اسلامی است،گفت: هدف از برگزاری اینگونه کنگره‌ها مطرح شدن محبت و ارادت اهل قلم و اندیشه همه مذاهب اسلامی و شاعران اهل سنت پیرامون شخصیت اهل بیت (علیهم‌السلام) است.

او از شعرا خواست آثار خود را برای دبیرخانه کنگره شعر اهل بیت (ع) ارسال کنندافزود: آثار ارسالی شرکت‌کنندگان در این دبیرخانه جمع‌آوری، سپس داوری و ارزیابی خواهد شد.

حجت الاسلام رازیانی بیان کرد: آثار ارسالی باید با محتوا و یا محور‌های تعیین شده مطابقت داشته باشد، آثار می‌تواند در قالب شعر نو (نیمایی، آزاد و سپید) و کلاسیک (غزل، مثنوی، قصیده، رباعی و…) باشد و هر شاعر می‌تواند حداکثر پنج اثر به دبیرخانه ارسال کند، اما درصورت برگزیده شدن فقط به یک اثر هدیه تعلق خواهد گرفت.

او افزود: به آثار بدون مشخصات ترتیب اثر داده نشده و مورد ارزیابی قرار نخواهد گرفت، اشعار در دو رده‌سنی جوانان (۳۰سال) و بزرگسال (بالای ۳۰سال) مورد بررسی قرار می‌گیرد، آثار ارسالی نباید در کنگره‌های دیگری برگزیده شده باشد و آثار می‌تواند به زبان‌های کُردی، فارسی و ترکی باشد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی سقز یادآور شد: این پیش کنگره ۱۵ بهمن امسال در این شهرستان برگزار و مهلت ارسال آثار تا ۲۵ بهمن و بدون امکان تمدید اعلام شده است، برگزیدگان نیز ۱۰ اسفند امسال معرفی و در ۱۴ همان ماه نیز از برگزیدگان در قالب برنامه‌ای تجلیل می‌شوند.

 کنگره منطقه‌ای شعر اهل بیت (ع)  با حضور شاعران آئینی استان‌های کرمانشاه، آذربایجان غربی و کردستان ۱۴ اسفند ماه امسال  به میزبانی سنندج  برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.