او افزود: اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه ریلی دورود- خرمآباد نه تنها کم نیست بلکه در یک زمان مناسبی میتواند پروژه را توسعه بخشد و طبیعتا با پیشرفت بیشتری که پروژه پیدا میکند تمرکز بیشتری روی آن میشود و منابع آن از طریق دیگر تامین و کار تداوم پیدا میکند.
قائم مقام معاونت ساخت و توسعه راه آهن کشور پروژه راه آهن دورود- خرمآباد را یکی از سختترین و تکنیکیترین پروژههای ریلی کشور دانست و عنوان کرد: به صورت مرسوم شاید حدود ۱۰ درصد پروژهها در طول تونل دارند، ولی در این پروژه نزدیک ۳۰ درصد تونل است که نشان میدهد چقدر پروژه سختی است.
او بیان کرد: برای پروژه راه آهن دورود- خرمآباد همواره به این فکر هستیم که بتوانیم منابع را در مدت زمان اجرایی تامین و تزریق کنیم، طبیعتا این منابع دفعتا مورد نیاز نیست و باید در طول پروسه اتمام پروژه بتواند تامین شود که فکر میکنم با دستورات استاندار و هماهنگی با قرارگاه خاتم وضعیت این پروژه از شرایطی که اکنون دارد بهتر شود. برای اینکه این پروژه به وضعیت ایده آل برسد زمان میبرد، ولی ناامید نیستیم و جزو پروژههایی است که آن را پیگیری میکنیم.
خطیبی گفت: در طول سه سال گذشته پنج پروژه مهم ریلی کشور افتتاح شده و حداکثر تا پایان سال ۹۹ نیز دو پروژه مهم ریلی دیگر در کشور به بهرهبرداری میرسد.
انتهای پیام/س