سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقامت ۸۴ میلیون نفرشب در خراسان رضوی

تاکنون بیش از ۸۴ میلیون نفرشب اقامت در خراسان رضوی ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یوسف بیدخوری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۸۴ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۵۹ نفر شب اقامت در خراسان رضوی ثبت شده است.

او ادامه داد: با ثبت این میزان اقامت به صورت میانگین حدود ۶۰ درصد گنجایش اقامت رسمی خراسان رضوی در این مدت تکمیل شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: مهمان پذیر‌ها و زائرسرا‌ها با ۶۹ درصد تکمیل ظرفیت بیشترین میزان اقامت مسافران و زائران را به نام خود ثبت کرده‌اند.

بیدخوری افزود: با فعالیت بیش از ۷۰ اقامتگاه بوم‌گردی در خراسان رضوی از ابتدای امسال تا کنون حدود ۷۹ هزار نفر در اقامتگاه‌ های بوم‌گردی استان واقع در روستا‌ها و مناطق محلی شهری اقامت کرده‌اند.

او تصریح کرد: خانه مسافر‌ها و خانه‌های شخصی مسافرپذیر نیز در مجموع در این مدت حدود ۲۶ میلیون نفر شب اقامت را به نام خود ثبت کرده‌اند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: هم اکنون هزار و ۶۲۲ واحد اقامتی رسمی با ظرفیت بیش از ۱۰۰ هزار تخت برای پذیرایی از زائران و گردشگران خراسان رضوی دایر است و یک سوم ظرفیت اقامتی استان در هتل‌های یک تا پنج ستاره است.

ورود مسافر به کلانشهر مشهد در ۹ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال ۳.۸ درصد افزایش یافته است، در این مدت ۳۴ میلیون و ۱۴۶ هزار و ۷۳۵ نفر وارد مشهد شده اند.
 
انتهای پیام// م.ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.