سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اگر در جاده دچار حوادث جوی شدیم چه کارهایی انجام دهیم؟

در این خبر قصد داریم نحوه استفاده از خدمات امداد جاده‌ای را برای شما شرح دهیم.

اسماعیل بهمن آبادی معاون سازمان امداد و نجات خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: در شرایطی قرار داریم که اکثر محور‌های خراسان رضوی درگیر بارش‌های زمستانی هستند و امکان بسته شدن موقت محور‌های حادثه خیز و در راه ماندن هم وطنان بسیار بالاست.

او ادامه داد: وظیفه ما در سازمان امداد و نجات، نجات جان در راه ماندگان، افراد محبوس شده در خودرو در تصادفات جاده‌ای و اسکان اضطراری افراد است.

معاون سازمان امداد و نجات خراسان رضوی گفت: هم وطنان  می‌توانند در صورت بروز حادثه و نیاز به کمک با سامانه تلفنی ۱۱۲ که به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی و خدمت رسانی است، تماس بگیرند.

بهمن آبادی افزود: حتی بدون داشتن سیم کارت در گوشی تلفن همراه هم امکان تماس با شماره اضطراری ۱۱۲ وجود دارد.

او تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی ویژه خراسان رضوی و برف و کولاک در اکثر محور‌های استان، هموطنان سعی کنند از سفر‌های غیر ضروری بپرهیزند و در صورت تردد در جاده‌ها و ماندن در مسیر‌ها با سامانه ۱۱۲ تماس بگیرند.

معاون سازمان امداد و نجات خراسان رضوی درباره نحوه خدمت رسانی به در راه ماندگان، گفت: اگر مسافران به دلیل حوادث جوی و بسته شدن مسیر‌ها در راه مانده باشند با رساندن غذا، آب و پتو، امکان اسکان در خودرو شخصی تا باز شدن مسیر را فراهم می‌کنیم، همچنین اگر نیاز بود مسافران را به مراکز اسکان اضطراری در روستا‌ها و مساجد اطراف جاده انتقال می‌دهیم.

 

انتهای پیام// م.ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.