سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برف و یخبندان در راه خوزستان

اداره کل مدیریت بحران خوزستان با صدور اخطاریه‌ای نسبت به بارش برف و باران و وقوع یخبندان برای استان در روز‌های پایانی هفته جاری هشدار داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امروز اداره کل مدیریت بحران خوزستان با صدور اخطاریه‌ای نسبت به بارش برف و باران و وقوع یخبندان در استان طی روز‌های پایانی هفته جاری هشدار داد.

متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:

پیرو اطلاعیه روز گذشته این اداره کل و با توجه به هشدار سازمان مدیریت بحران کشور، در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه (دوم و سوم بهمن‌ماه) شاهد بارش شدید برف، رگبار، رعد و برق، مه و کاهش دما خواهیم بود.

در روز چهارشنبه بارش برف در ارتفاعات شمال خوزستان حداکثر ۳۵ تا ۵۵ سانتی‌متر و در روز پنجشنبه ۲۰ تا ۳۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود؛ بنابراین لغزندگی، یخبندان، کاهش دید و آب‌گرفتگی معابر عمومی را خواهیم داشت و رانندگان باید ضمن رعایت احتیاط، خودرو‌های خود را برای تردد شهری و جاده‌ای به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

همچنین در این اخطاریه خطاب به فرمانداران خوزستان تأکید شده است: فرمانداران با توجه به این اخطاریه و پیش‌بینی وقوع شرایط مشابه در برخی استان‌های مجاور نسبت به صدور هشدار، اتخاذ تمهیدات لازم و اقدامات پیشگیرانه اقدام کنند.

همچنین نسبت به آماده‌باش واحد‌های تابعه سطح استان و شهرستان و حضور در محل فعالیت، اطلاع‌ رسانی مستمر و ارائه توصیه‌های ایمنی مانند تردد نداشتن غیرضروری و نداشتن تردد، توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها، دره‌ها، کوه‌ها و مناطق در معرض خطر وقوع حوادث احتمالی و احتیاط لازم هنگام عبور از این مناطق به شهروندان به ویژه بیماران، روستاییان، عشایر، کشاورزان، دامداران، کودکان، سالمندان، مسافران، صیادان و افراد ساکن در مناطق در معرض خطر وقوع حوادث را انجام دهند.

در ادامه این اخطاریه آمده است: به صورت مستمر توصیه‌های لازم به رانندگان جهت احتیاط در تردد و لزوم همراه داشتن تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ هنگام تردد از محور‌های مواصلاتی کوهستانی، برف‌گیر و لغزنده ارائه شود.

جهت اتخاذ تدابیر لازم و در صورت لزوم اعمال محدودیت برای تردد شناور‌های سبک، نیمه سبک و تفریحی طبق ضوابط و اتخاذ سایر تدابیر لازم برای پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی اقدام و گزارش اقدامات به این اداره کل ارسال شود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.