سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک مقام مسئول در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

خسارت۲۶۱ میلیارد تومانی سیل به شبکه آب و برق سیستان و بلوچستان / تخریب ۱۴۶۸ حلقه چاه آب در سیل سیستان و بلوچستان

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: طبق برآورد‌های اولیه برای خسارت سیل در سه استان در حوزه آبفا شهری و روستایی، ۱۳۸ میلیارد تومان و برای شبکه برق ۱۲۳ میلیارد تومان بوده است.

میثم جعفرزاده مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به میزان برآورد خسارت سیل سیستان و بلوچستان گفت:  در حال حاضر به طور تقریبی متحمل ۲۶۱ میلیارد تومان خسارت در سه بخش آب، فاضلاب و برق در سه استان سیل‌زده  شدیم.

وی افزود: به دلیل شدت آب در برخی از مناطق امکان دسترسی دشوار است و هنوز آب تمام مناطق سیل‌زده در استان سیستان و بلوچستان وصل نشده است، اما با توجه به این‌ که در برخی روستا‌ها میزان خسارت بسیار زیاد است فرایند کار زمان می برد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو با تاکید بر این‌که هشدار وقوع سیل از سوی سازمان هواشناسی سه یا چهار روز قبل از حادثه اعلام می‌شود، تصریح کرد: اینگونه نیست که از چند ماه قبل بتوان وقوع سیل را پیش‌بینی کرد، اما اطلاعاتی که چند روز قبل از وقوع سیل اعلام می‌شود، بسیار کارساز است.


بیشتر بخوانید:آسیبی به سدهای سیستان و بلوچستان در سیلاب وارد نشده است


جعفرزاده با اشاره به هشدار‌های قبل از وقوع سیلاب‌های اخیر، گفت: این هشدار‌ها موجب شد بتوانیم جانمایی‌های درستی را داشته باشیم و اقدامات لازم را برای کاهش خسارت سیل انجام دهیم.

او در ادامه با اشاره به تخریب چاه‌های آب مناطق سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: در سیلاب استان و سیستان و بلوچستان ۱۴۶۸ حلقه چاه و چاهک، ۵۴۰ رشته قنات، ۱۶۲ باب استخر ذخیره آب، ۱۶۲ کیلومتر لوله انتقال آب و ۱۶۱ کیلومتر جاده دسترسی به مزارع کشاورزی تخریب و از بین رفته است.

جعفرزاده افزود: ۶۷۷ روستا و ۱۲ شهر در سه استان سیل زده آسیب دیده اند. خسارت تاسیسات آب و فاضلاب ۱۶۸ میلیارد تومان و خسارت شبکه برق ۱۲۳ میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.