سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردوغان: ترکیه سنگ‌بنای صلح در لیبی محسوب می‌شود

رئیس‌جمهور ترکیه مدعی شد با توجه به تلاش‌های آنکارا، این کشور در زمینه بازگرداندن صلح و ثبات به لیبی نقشی کلیدی ایفا می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، روز یکشنبه تاکید کرد موضع آنکارا در قبال لیبی، سنگ بنای صلح در این کشور است.

او که پیش از عزیمت به آلمان به منظور شرکت در نشست بین‌المللی صلح لیبی در برلین، در فرودگاه آتاتورک استانبول با روزنامه‌نگاران سخن می‌گفت، اعلام کرد آنکارا با توجه به تلاش‌های خود در لیبی و همچنین در عرصه دیپلماتیک بین‌المللی، برای بازگرداندن صلح و ثبات به لیبی نقشی کلیدی ایفا می‌کند.

رئیس جمهور ترکیه افزود: ما همواره در هر فرصتی اعلام کرده‌ایم که راه حل سیاسی دائمی در لیبی باید از طریق گفت‌وگو حاصل شود. ما در چارچوب دو تفاهم نامه‌ای که اواخر سال ۲۰۱۹ با دولت وحدت ملی لیبی امضا کردیم همکاری‌های خود را با مقامات طرابلس که از مشروعیت بین‌المللی برخوردار هستند، تقویت کردیم.

اردوغان اضافه کرد: در واقع ترکیه با توجه به تلاش‌های خود در عرصه سیاسی لیبی و همچنین عرصه دیپلماسی بین‌المللی، سنگ‌بنای صلح در لیبی محسوب می‌شود.

او از جامعه جهانی به علت این که واکنش مناسبی به حملات ژنرال خلیفه حفتر بر ضد دولت وحدت ملی لیبی نداشته است، انتقاد کرد.

رئیس جمهور ترکیه همچنین افزود جامعه بین‌المللی از مدت‌ها پیش به اقدامات ژنرال حفتر و طرفدارانش که آشکارا ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است، توجهی ندارد.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، به طور مشترک ریاست کنفرانس بین المللی برلین را بر عهده دارند. در این کنفرانس از قدرت‌های جهانی و بازیگران منطقه‌ای درخواست خواهد شد از دخالت در امور داخلی لیبی خودداری کنند، از روند صلح این کشور حمایت‌های واقعی به عمل آورند و تحریم تسلیحاتی سازمان ملل متحد بر ضد این کشور را رعایت کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.