سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار آتش نشانی سیرجان به شهروندان

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سیرجان گفت:شهروندان از توقف خودرو مجاور درختان خودداری تا نسبت به احتمال وقوع حوادث سقوط و شکستن درختان بر اثر شرایط جوی نامساعد جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی فیروزآبادی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سیرجان بر رعایت اصول و ایمنی حین رانندگی و در منزل خواستار عدم توقف و پارک طولانی مدت خودرو در مجاورت درختان شد.

او با اشاره به فصل سرما و احتمال بارش باران و وزش شدید باد‌های موسمی که طی سال اخیر شاهد بودیم افزود: متاسفانه پارسال در پی وزش باد و باران شدید منجر به سقوط درختان در برخی معابر سطح شهر بر روی خودرو‌ها و ایجاد خسارات فراوان به شهروندان شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سیرجان تصریح کرد: با توجه به اینکه احتمال وزش باد‌های موسمی را داریم، شهروندان نسبت به ایمنی سیستم‌های خروجی دودکش در بخاری منازل اهتمام جدی داشته باشند و حتما دقت کنند که شعله بخاری آن‌ها به رنگ آبی بسوزد و دودکش بخاری دارای کلاهک به شکل H باشد و اگر سئوالی در این خصوص دارند می‌توانند با شماره ۱۲۵ تماس بگیرند.

فیروزآبادی همچنین با اشاره به حادثه ناگوار جان باختن سه عضو یک خانواده چهار نفره (پدر و دو فرزند پسر) در هفته اخیر بر اثر گازگرفتگی، اظهار کرد: شهروندان غالبا در منازل راه‌های خروجی هوا را با درزگیر می‌بندند و با توجه به اینکه بخاری‌های خود را تا انتها زیاد می‌کنند، این احتمال وجود دارد که اکسیژن در خانه جریان پیدا نکند و منجر به پخش مونواکسیدکربن و بروز خطرات اینچنینی شود که از شهروندان درخواست می‌کنیم، راه‌های خروجی هوا را باز نگه دارند تا اکسیژن در خانه جریان پیدا کند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.