سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به همت محققان پژوهشگاه مواد وانرژی؛

تولید پودر نانو کامپوزیت برای استفاده در باتری ها

عضو هیئت علمی پژوهشگاه مواد وانرژی البرز از تولید پودر نانوکامپوزیت سیلیکون-کاربید- کربن در مقیاس نیمه ‌صنعتی جهت استفاده در صنعت باطری خبر داد.

ابوذر مسعودی ،عضو هیئت علمی پژوهشگاه مواد وانرژی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،گفت: این پژوهشگاه موفق به تولید پودر نانوکامپوزیت سیلیکون-کاربید- کربن در مقیاس نیمه ‌صنعتی جهت آند باتری لیتیم-یون  مورد استفاده در صنعت باتری شد.

او با اشاره به این که این طرح  در بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار ملی سال جاری به عنوان دستاورد برگزیده رونمایی شد افزود:باتری‌های لیتیمی با آند سیلیکونی، باتری لیتیم یونی با ظرفیت ۵/۱ تا ۲ برابر امروزی و باتری‌های شارژ سریع با سرعت ۲ برابر امروزی  حوزه کابرد این محصول است.

مسعودی گفت:طبق آمار جهانی منتشر شده، سرمایه گذاری شرکت‌های بین‌المللی در تولید باتری لیتیم- سیلیکن در حال گسترش است  که این تقاضا با ساخت باتری‌هایی با چگالی انرژی بالا، توان بسیار بالا و طول عمر بسیار بالا برطرف می‌شود.

عضو هیات علمی پژوهشگاه مواد و انرژی با بیان اینکه این طرح دارای متقاضی صنعتی نیز است گفت:هدف از بومی سازی دانش تولید باتری‌های لیتیم یون ، جلوگیری از خروج ارز ملی و کمک به اقصاد کشور در راستای اقتصاد مقاومتی  است.

انتهای پیام/خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.