سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز، شهری با هوای پاک

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: امسال ۹۴ درصد روز‌های شیراز دارای هوایی سالم و پاک بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمید ظهرابی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس در محل تالاب کمجان فارس به مناسبت ۲۹ دی ماه روز هوای پاک بیان کرد: ۶ درصد از روز‌های سال نیز روز‌های ناسالم برای گروه‌های حساس ارزیابی شده، که این رقم در مقایسه با سایر کلانشهر‌ها عدد مناسب و امیدوار کننده است.

او، با اشاره به اینکه مهمترین مشکلات هوا در کلان شهر‌ها غبار محیطی است، تصریح کرد: عامل اصلی آلودگی هوا ذرات معلق ریز ابوده، که تشکیل غبار محیطی می‌کند و منشاء متفاوت دارد و این ذرات از خودرو‌های برخی مناطق دیگر در صنعت و طبیعت است.

ظهرابی با تاکید بر اینکه شیراز در بین کلانشهر‌های کشور شهر شیراز شرایط آب و هوای خوبی دارد ادامه داد: شیراز از توسعه صنعتی بازمانده و شرایط اقلیمی نیز کمک کرده تا سبب شود هوای این شهر در شرایط مناسبی باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس با اشاره بر لزوم مراقبت از این شرایط اضافه کرد: در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی باید تلاش بیشتری شود و انتشار آلودگی خودرویی کنترل گردد، در بخش صنعت هم همه تلاش‌ها روی پایش بوده که انتقال صنایع بزرگ با جدیت دنبال شده و ۸۰ درصد انتقال کارخانه تولید ریشمک و روغن نباتی از شیراز انجام و ۲۰ درصد دیگر نیز در دست اقدام بوده که کارخانه تولید پشم شیشه و ایزوگام هم در حال انتقال به محل جدید در خارج از شهر است.

کارخانه سیمان فارس عزم و اراده برای انتقال ندارد

ظهرابی بر لزوم شکل گیری اراده جدی برای انتقال کارخانه سیمان فارس تاکید و اظهار کرد: کارخانه سیمان فارس جزء صنایع آلوده است و با وجود اینکه ۱۵ درصد کار انتقال به محل جدید انجام داده، ولی عزم جدی و اراده مناسب برای انتقال این کارخانه وجود ندارد و ما باید از ابزار‌های قانونی استفاده کنیم تا این کارخانه نیز از شیراز خارج شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس افزود: پیگیری قضایی در سطح استان و در سطح کشور برای انتقال کارخانه سیمان فارس انجام شده، ولی باز هم باید در تامین اجتماعی کشور اراده بیشتری به وجود آید و آن‌ها به عنوان سرمایه گذار اصلی پیگیر انتقال این کارخانه باشند که در غیر این صورت ناچار هستیم فشار بیشتری را برای انتقال این کارخانه اعمال کنیم.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: محیط زیست ، هوای پاک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.