سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار مهماندار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

طرح جدید پلیس برای روز‌های آلوده/ کسر ۲ روز از سهمیه ۲۰ روزه به ازای هر تردد

در طرح جدید پلیس و استانداری تهران، با هر روز تردد در روز‌های آلوده در تهران، ۲ روز از سهمیه ۲۰ روزه کسر می‌شود.

سردار مهماندار در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اعلام طرح جدید پلیس برای کاهش تردد خودرو‌ها در زمان تشدید آلودگی هوا گفت: در شرایط اضطرار فقط کسانی که از سهمیه ۲۰ روز تردد رایگان خود استفاده نکرده اند، می‌توانند، تردد کنند و به ازای هر روز تردد در شرایط اضطرار ۲ تا ۳ روز از سهمیه آن‌ها کم خواهد شد.

رئیس پلیس راهور تهران هدف از اجرای این طرح را کاهش تمایل مردم به استفاده از خودروی شخصی برشمرد و گفت: یک مقدار شرایط را سخت گیرانه‌تر کرده ایم تا تمایل مردم به استفاده از خودروی شخصی در روز‌های اضطرار کاهش یابد.


بیشتر بخوانید: صفر تا صد لایحه عوارض ورود به محدوده‌های ترافیکی + فرمول پرداخت در سال ۹۹


پیش از این در شرایطی که افزایش آلودگی هوا منجر به تعطیلی مدارس هم شده بود، استانداری تهران پلیس راهور را مکلف به اجرای طرح زوج یا فرد در شرایط اظطرار آلودگی هوا کرده بود. ولی سردار مهماندار در زمان اجرا اعلام کرد در زمان کاهش آلودگی هوا همان طرح ۲۰ روز تردد رایگان، از درب منازل و بدون امکان خرید در صورت اتمام ۲۰ روز اجرا می‌شود.

در نهایت شورای عالی ترافیک برای ایجاد شرایط سختگیرانه‌تر در زمان آلودگی هوا طرح ۲ روز به ازای یک روز در روز‌های آلوده را تصویب کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آلودگی هوا ، ترافیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۹ دی ۱۳۹۸
تهران بدون پلیس راهور ترافیک کمتری داره فکر کنم
نباشین سنگین ترین
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۹ دی ۱۳۹۸
ماشالا به این پلیس حرفه ای و خبره
ماشالا به کار کارشناسی
به خدا یه تیم دو هزارنفره کارشناس پلیس با خردجمعی و پس از میلیونها ساعت کار تونستن این طرح رو بدن
دست کم نگیرید اینا رو
سعید
۲۳:۱۵ ۲۸ دی ۱۳۹۸
اینا کارشون همینه که مردم رو تحت فشار قرار بدن . وقتی اعتراض میکنی میگن همینه که هست هر کی خوشش نیست از این کشور بره .
ناشناس
۲۳:۰۳ ۲۸ دی ۱۳۹۸
به نظرتون کامیون ها آلوده کننده تر نیستن؟
یا مثلا به نظرتون بنزین و گازوییل عرضه شده در جایگاه ها کیفیت پایین ندارن؟
البته خودتون میدونید ها! ولی به این دو مورد بالا هم فکر کنید جای اینکه هی به خودرو های شخصی گیر بدید
ناشناس
۲۰:۵۵ ۲۸ دی ۱۳۹۸
من یک جانبازم مجبورم روزهای پنجشنبه ساعت 11 به محلی بروم و منزلم در داخل طرح ترافیک میدان 7 تیره تنها دوبار در امسال ناگزیر بیرون رفته و از طرح خارج شده ام برایم حساب دویست هزار تومانی نوشته اند و دوبار اخطار کرده اند که باید بپردازم تمام این حرفها دروغی بیش نیست کدام سهمیه ای کاش در تهران من ثبت نام نمی کردم و بیخود چهل هزار تومان هم نمی ریختم
ناشناس
۲۰:۳۷ ۲۸ دی ۱۳۹۸
محض رضای خدا یک بار بیاین فکر کنید و این محدودیت‌های مزخرف به بهانه ترافیک آلودگی رو تمام کنید و یک برنامه جامع شهری بیارید. اگه توانشو ندارید خیلی دانشمند داریم با چند تا - نظر و زیرساخت این مشکل رو تموم کنن. نمی‌دانم نمیتونید یا نمی‌خواهید..... کافیه کمی اندیشه کنید دنبال کشورهای برنامه معیوب نرید این اونان که باید بیان از ما تمدن رو یاد بگیرن هر طرح مزخرف غرب گدایی هستش شده نون و خوراکمون.
حسین
۱۸:۲۳ ۲۸ دی ۱۳۹۸
تعارف میکنید
یه دفعه بگین نیایین دیگه
یا بریم بمیریم
عرضه کار درست که ندارین
فقط گزینه حذف کردن مونده
پاک کردن صورت مسعله راحت ترین راحه
کلا کسی نیاد کسی نره غیر از مسعولین و دولتی ها
ناشناس
۱۸:۱۳ ۲۸ دی ۱۳۹۸
آقا مردم نیان بیرون بهتر نیست؟ تمایلشون به خودرو کمتر میشه. چه کاریه مردم ماشین بخرن، پول بیمه شخص ثالث بدن، مالیات و ... بدن بعد هم توخونه بشینن اصلاً هم بیرون نیان. بهترین راهکار برای آلودگی هوا. مبادا یک دفعه وسایل عمومی زیاد بشه یا ماشین و موتور سیکلت برقی تو بازار با قیمت معقول پیدا بشه. فقط مردم نیان بیرون این بهترین راه.
علی برکت ا..
محسن
۱۸:۱۰ ۲۸ دی ۱۳۹۸
بجای اینکه مسئولینبرای مردم شمشیر بکشن یه سوزن به خودشون بزنن بد نیستش