سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یارمحمدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ضرورت ترمیم زیرساخت‌ها در مناطق سیل‌زده جنوب شرقی کشور/ شرایط ارسال اقلام کمکی مناسب است

نماینده زاهدان در مجلس گفت: ترمیم زیرساخت‌ها از اولویت‌هایی است که باید با برآورد دقیق میزان خسارت‌ها اقدامات لازم انجام شود.

علیم یارمحمدی، نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه  مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح اقدام های اجرایی و رسیدگی دستگاه ها در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان گفت: ارسال اقلام پوشاک، غذا و وسایل گرمایی به استان به تعدادی است که حتی از نظر محل نگهداری کمبود ایجاد شده است.

او ادامه داد: ترمیم زیرساخت‌ها و باز کردن راه‌ها از اولویت‌هایی است که باید با برآورد دقیق میزان خسارت‌ها اقدامات لازم انجام و وضعیت مردم از نزدیک پایش شود.

نماینده زاهدان در مجلس با بیان اینکه جابه جایی و برآورد خسارت‌ها با سیستم های هوایی و به صورت تقریبا کم دقت تر در حال انجام است، گفت:  با باز شدن مسیرها امکان ارزیابی و برآورد با دقت فراهم می‌شود.

یارمحمدی بیان کرد: این اتفاق برای دفعه اول رخ نداده است؛ پرونده‌های سال‌های گذشته در دهه هشتاد و در سیل‌های کم شدت تر از وجود همین مشکلات زیرساختی حکایت دارد.

او با بیان اینکه برنامه ریزی درست در اجرای سریع تر اصلاح زیرساختی و غیره مؤثر بوده و هست، گفت: مرحله اطلاع رسانی به خوبی اجرا شد، زیرا امکانات پیشرفته تری وجود داشت. البته سیستم های مخابراتی روستاهایمان در جنوب استان چندان آماده نبود تا اطلاع رسانی دقیق انجام شود.

نماینده زاهدان در مجلس افزود: البته به حد توان به دهیاری ها و بخشداران و فرمانداران اطلاع رسانی شد، اما اگر مسئولان به حرف افراد مسن تر و با تجربه منطقه توجه می کردند تا دستگاه های مخابراتی و امکانات دیگر در محل های مناسب قرار داده شود، این خسارت ها گریبانگیر مردم نمی‌شد.

یارمحمدی با بیان اینکه تمام مسئولان پای کار آمده اند و کمک رسانی به خوبی اجرایی شده است، تصریح کرد: موضوع کمک رسانی به گوش مردم کشور و حتی جهان رسیده است و از نقاط مختلف کمک می رسد. ارتش، سپاه، نیروهای دریایی و همه دستگاه ها وارد عمل شده اند و مردم منطقه هم سنگ تمام گذاشته و در کمک رسانی حضور دارند.

او عزم دستگاه ها را خوب توصیف کرد و گفت: آمادگی یاری رسانی در مردم وجود دارد و باید از ظرفیت مردم منطقه استفاده شود؛ خود آنها اعلام می کنند که برای زیرساخت ها اقدام صورت گیرد.

نماینده زاهدان در پارلمان با بیان اینکه انتظار می رود به هر کدام از خانواده های سیل زده حدود ۱۰ رأس دام زایشی داده شود تا بتوانند امرار معاش کنند، توضیح داد: در مناطقی نیازمند تسریع در اجرای این عمل هستیم و مردم معتقدند که پول دام را بر می گردانند.

یارمحمدی گفت: باغ ها، خانه ها یا کپرها از بین رفته است و کسی هم باور نمی کرد که تعداد زیادی باغبان و باغدار داشته باشیم. همه اینها در یک سیل از بین رفته است.

او تأکید کرد: از دولت هم بارها درخواست کردیم که توجه به این مناطق بیشتر شود؛ با روشن شدن چراغ اینجا، امنیت کشور تضمین شده است.

او با تقدیر از کمک رسانی دلسوزانه استان های دیگر یادآور شد: البته سال خوبی را برای استان پیش بینی می کنیم، به شرطی که دولت هم تسهیلات را به مرزنشینان و کشاورزان و روستاییان پرداخت کند.

یارمحمدی انتقاد کرد: وقتی زیرساخت ها با عجله ساخته می شود، چنین مشکلاتی هم به وجود می آید.

نماینده زاهدان در پایان درباره جلسه بررسی خروج قطار تهران زاهدان از ریل توضیح داد: از طرف کمیسیون عمران مقرر شده است تا این جلسه به زودی برگزار شود تا گزارش آن را به هیئت رئیسه تقدیم کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.