سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از هفت هزار راس دام در مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان تلف شدند

مدیرکل دفتر مدیریت ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۶ هزار و ۴۰۰ راس دام سبک و ۹۳۰ راس دام سنگین مردم جنوب این استان بر اثر سیلاب اخیر تلف شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،عباسعلی ارجمندی مدیرکل دفتر مدیریت ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: سیلاب ۲۰ تا ۲۲ دی در بیشتر نقاط سیستان و بلوچستان خسارت جدی به بخش‌های زیربنایی، کشاورزی و واحد‌های مسکونی شهری و روستایی استان وارد کرده است.

او  ادامه داد: در سیلاب اخیر راه ارتباطی ۸۹۰ روستای سیستان و بلوچستان به طور کامل قطع شد که با تلاش شبانه‌روزی نیرو‌های امدادی تمام مسیر‌ها بجز ۳۳ مسیر روستا باقی مانده و بقیه بازگشایی شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: همچنین براساس آخرین آمار از مجموع ۸۷۷ روستای این استان که دچار قطعی برق شده بودند هم‌اینک تنها سه روستا بی برق هستند.

او  بیان کرد: هم‌اینک ارتباط مخابراتی ۷۰ روستای سیلزده سیستان و بلوچستان قطع و ۹۹ روستا نیز شبکه آبرسانی آن‌ها همچنان با مشکل روبه رو است.

ارجمندی گفت: ۵۵۰ تیم عملیاتی از هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی، راهداری، نیرو‌های مسلح، بسیج و گروه‌های جهادی در حال خدمات رسانی شبانه‌روزی به مردم سیلزده سیستان و بلوچستان هستند.

او راه اندازی چهار بیمارستان صحرایی سپاه، حضور ۱۰ تیم پزشکی سپاه و حضور نیرو‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سیستان و بلوچستان را از جمله اقدامات برای کاهش مشکلات سیل زدگان این استان ذکر کرد.

مدیرکل دفتر مدیریت ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با آغاز باران‌های سیل آسا در این استان ۶۵ هزار و ۴۲۲ نفر آسیب دیده در قالب ۱۴ هزار و ۶۳۶ خانوار توسط نجاتگران هلال احمر امداد رسانی شدند که از این تعداد هزار و ۵۲۳ خانوار در چادر امدادی اسکان اضطراری یافتند.

او  با بیان اینکه هم‌اینک دو فروند بالگرد هلال احمر در حال امدادرسانی هوایی هستند افزود: تا کنون افزون بر ۹۰ سورتی پرواز برای انجام عملیات نجات، جستجو و توزیع اقلام امدادی در مناطق آسیب دیده انجام شده است.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.