وی ادامه داد: برای کنترل مدیریت تولید و تقاضا ابزاری وجود دارد، به طوری که انجمن جوجه یکروزه و اتحادیه سراسری مرغ گوشتی بایستی میزان تولید را برنامهریزی کنند و توانایی کنترل تقاضای جوجهریزی مرغداران گوشتی با رعایت فواصل جوجهریزی را داشته باشند. در این میان میبایست از این ابزار برای مدیریت تقاضا بهتر استفاده میشد تا شرایط کنونی که موجبات افزایش تقاضا و در نهایت افزیش قیمت را در بر داشته، بهتر مدیریت میشد.
دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه اضافه کرد: انجمن جوجه یکروزه طی مکاتبات متعدد آمادگی خود را به تشکلهای مربوطه برای برونرفت از شرایط ناپایدار فعلی اعلام کرده است تا جوجه تولیدی در شرایط عادی و مدیریت شده در اختیار واحدهای مرغ گوشتی قرار بگیرد.
وی ادامه داد: از ابتدای سال تلاش خود را برای تداوم و ثبات تولید و قیمت در طول سال انجام دادیم، بطوریکه قیمت جوجه یکروزه ابتدا توسط انجمن حدود ۳۰۰۰ تومان و قیمت اعلامی توسط تنظیم بازار ۲۵۵۰ تومان اعلام شد، که نسبت به قیمت ۲۴۵۰ تومان سال گذشته، حدود ۵ درصد رشد در نظر گرفته شد. البته انجمن به این قیمت اعتراض داشت.
صدیقپور تصریح کرد: ابتدای سال با افزایش تولید جوجه یکروزه و عدم جذب در بازار حدود ۵ ماه، جوجه با میانگین قیمت ۱۵۰۰ تومان فروخته شد که با تولید ۶۰۰ میلیون جوجه در ابتدای سال تولیدکنندگان جوجه یکروزه بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان زیان کردند.
وی در پایان گفت: امیدواریم با تعامل و برنامهریزی و حضور موثر تشکلهای مرغداران گوشتی و انجمن جوجه یکروزه در مراکز تصمیمگیر و ستاد تنظیم بازار به ثبات تولید و پایداری قیمت کمک کنیم.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/