سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دوکانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شناسایی شد

رییس اداره دامپزشکی کنگاور از شناسایی دوکانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در روستا‌های قارلق بزرگ و داربسر این شهرستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  ریزه وندی گفت: چند روز پیش تلفاتی در یک واحد پرورش طیور خانگی در روستای قارلق بزرگ به اداره دامپزشکی اطلاع داده شد که کارشناسان مربوطه سریعا به محل اعزام و نمونه‌های اخذ شده به آزمایشگاه‌های معتبر مرکز استان ارسال شد.

او با اشاره به این که نتیجه آزمایشات از ابتلای پرندگان مزبور به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان حکایت داشت، افزود: در همین زمان تلفات گسترده‌ای از یک واحد پرورش بوقلمون در روستای داربسر نیز دریافت شد و مراحل فوق برای آن واحد نیز انجام و ابتلای آن به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به تایید آزمایشگاه دامپزشکی رسید.

رییس اداره دامپزشکی کنگاور با اعلام این که دو روستای مزبور فورا تحت نظارت کارشناسان قرار گرفتتند، گفت: اقدامات لازم برای قرنطینه و مهار بیماری در این دو روستا به سرعت انجام و با هماهنگی مرجع قضایی چندهزار قطعه پرنده مبتلا و مشکوک جمع آوری، معدوم و دفن بهداشتی شد.

ریزه وندی بیان کرد: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یک بیماری مشترک بین انسان و دام است و به صورت گسترده و سریع به سایر پرندگان منتقل میشود.

او با بیان اینکه خسارت تمام طیور معدوم شده پس از کارشناسی به صاحبان آن‌ها پرداخت میشود، افزود: به شهروندان توصیه می‌شود از خرید طیور زنده خودداری کنند.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.