سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگوی ویژه خبری مطرح شد؛

خوش چشم: آمریکا نمی تواند وارد جنگ سخت شود

کارشناسان مسائل خاورمیانه با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری امشب (۲۶ دی ماه) آخرین تحولات منطقه را بررسی کردند.

به گزارش  خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدرضا صدرالحسینی و سید مصطفی خوش چشم کارشناسان مسائل خاورمیانه با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری امشب (۲۶ دی ماه) به بررسی آخرین تحولات منطقه پرداختند

.خوش چشم تحلیلگر مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه تلفیقی از جنگ نرم و سخت پدید آمده است گفت : در دوران ترامپ پهپاد آمریکا مورد اصابت موشک‌های مان قرار گرفت به طوری که تنها شاهد بلوف آمریکا در رابطه با اقدام به مثل بودیم، پایگاه عین الاسد مورد اصابت موشک‌های ما قرار گرفت اما پاسخی علی رغم تهدیدات آمریکایی‌ها دریافت نکردیم زیرا آمریکا به خوبی می‌داند که هر گونه اقدامی برایش هزینه بردار است.

او با اشاره به اینکه آمریکا سعی دارد تا با اقداماتش در حوزه های نرم و نیمه سخت مداخلاتی را در حوزه‌های مختلف به وجود آورد تا فشار حداکثری به نظام وارد شود گفت: آمریکا نمی تواند وارد جنگ سخت شود.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه آمریکا بیش از ۱۵ سال است که سعی می‌کند از استراتژی مهار جمهوری اسلامی استفاده کند افزود: در گام اول از مولفه های قدرت هسته‌ای، موشکی و منطقه‌ای می‌خواهند استفاده کنند.

خوش چشم با اشاره به اینکه آمریکایی ها سعی کردند تا در حوزه های نرم یعنی عملیات روانی، سیاسی و در حوزه های نیمه سخت یعنی اقتصادی، مداخله ارزی، جاسوسی اقتصادی ،صنعتی،کوچ دادن سرمایه ها را داشته باشند و سعی می کردند تا فشار حداکثری را به نظام وارد کنند زیرا نمی توانستند وارد جنگ شوند.

او با اشاره به حمله تروریستی به مجلس و حمله به رژه نیروهای مسلح در اهواز و سیستان و بلوچستان ادامه داد: ما در حوزه جنگ سخت و حوزه های امنیتی موفق هستیم آنها وقتی به دنبال ترور سردار قاسم سلیمانی رفتند متعجب شدیم که چرا یک دفعه در حوزه سخت آنها این اقدام را انجام دادند زیرا می دانستند که این موضوع برای شان هزینه‌های بالا و گزافی دارد.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه آمریکا و اروپا به دنبال تضعیف ما هستند افزود: ما در حوزه تحریم راه کار پیدا کردیم به طوری که تحریم‌ها را دور می‌زنیم، در حوزه نظامی هم بلوف آمریکا مشخص شد و دیدند که ما ترسی نداریم و به پای کار ایستاده‌ایم، آن‌ها سعی می‌کنند با اقدامات جانبی دیگر ما را تضعیف کنند، به گفته مشاور امنیتی کاخ سفید ترور سردار قاسم سلیمانی برای این موضوع بود که ما را به یک شوک و اندوه بکشاند تا امید و اعتقاد راسخ ما به مقاومت تضعیف شود، تا در نهایت به پای میز مذاکره برویم.

خوش چشم با اشاره به اینکه چندین سال است که در هر گونه تظاهراتی شعار نه غزه نه لبنان سر داده می‌شود افزود: آن‌ها سعی می‌کنند تا در حوزه موشکی با بی اعتبار کردن تجهیزات ما در خصوص سقوط هواپیمای اوکراین بزرگنمایی کنند و فرماندهی ما را بی اعتبار کنند، موفق‌ترین فرمانده ما حاج قاسم بود و حالا محبوب‌ترین فرمانده ما سردار حاجی‌زاده است.

او با اشاره به اینکه آمریکا به اهداف خود نرسیده است گفت: هدف آمریکا در به شهادت رساندن سردارسلیمانی بردن جبهه مقاومت به سمت نا امیدی و یاس است، این در حالی است که آمریکا نمی‌تواند مولفه‌های قدرت ما را تضعیف کند لذا این فاز به فاز شهامت و مقاومت بیشتر تبدیل شده است.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل با اشاره به حوادث ده روز گذشته گفت: حادثه عین الاسد محشر بود به طوری که بیش از ۱۵ برد تاکتیکی و تکنیکی در این رابطه قابل حصول است، مردم، رسانه‌ها و مسئولین وقتی قضیه سقوط هواپیما را شنیدند دچار شوک شدند و این شوک سبب انفعال شد به طوری که هنوز انفعال در سطح رسانه، مردم و مسئولین وجود دارد در چنین مواقعی نباید افکار عمومی را رها کرد، پیوسته باید اطلاع‌رسانی صورت بگیرد، کلمه کتمان کلمه‌ای غلط است که از بیرون به داخل سرایت پیدا کرده است.

خوش چشم با اشاره به اینکه نباید از همان ابتدا اعتبار را نابود کرد گفت: مقصرین ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی باید محاکمه شوند، ما در کنار قربانیان ایستاده‌ایم و عدالت می‌خواهیم، اما آمریکا می‌خواهد این موضوع را در صدر خبر‌های نگه دارد تا به خواسته‌هایش برسد تا افکار عمومی نسبت به مولفه‌های موشکی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی بی علاقه شود.

او خاطرنشان کرد: وقتی سردار را شهید کردند نگاهشان این بود که جبهه مقاومت عقب نشینی می‌کند، اما وقتی جمعیت ۲۵ میلیونی تشییع کنندگان سردار شهید سلیمانی را در ایران و عراق دیدند دیگر نتوانستند مولفه قدرت ما را تضعیف کنند و این شهامت و مقاومت، بمباران عین الاسد را برای ما به دنبال داشت.

این تحلیل گر مسائل بین الملل با بیان اینکه آن‌ها بعد از شوکی که در ترور شهید سلیمانی برای ما به وجود آوردند تلاش کردند عملیات روانی خود را ادامه دهند و وقتی به نتیجه نرسیدند موضوع سقوط هواپیمای اوکراینی را پیش کشیدند عنوان کرد: در این شرایط رسانه‌ها نباید از اینکه اعتبارشان زیر سوال می‌رود منفعل باشند چرا که اگر رسانه‌های داخلی به میدان نیایند، خارجی‌ها از جمله نیویورک تایمز به دنبال هدایت افکار عمومی می‌افتدند.

او با اشاره به ابعاد تحریم‌های جدید آمریکا ادامه داد: تحریم‌ها جنبه روانی دارد، اما از آن به عنوان ابزار‌های فشارشان استفاده می‌کنند، ما در خصوص هواپیمای اوکراینی باید به یک مدعی تبدیل شویم و اگر چه معتقدیم ما آن را زده ایم، اما نیمه دیگر ماجرا باید از دل جعبه سیاه بیرون بیاید که آیا اختلال و یا نفوذی بوده است یا خیر.

خوش چشم تصریح کرد: دشمنان ما به دنبال ایجاد تجمعات و تظاهرات هستند که نمونه آن در تجمعات اخیر مقابل دانشگاه امیر کبیر و حضور سفیر انگلیس دیده شد و آن‌ها می‌خواهند موقعیت کف خیابانی را مزمن کنند تا کم کم با هر انگیزه‌ای مردم به خیابان‌ها بیایند و در نهایت به پای میز مذاکره برویم.

این تحلیلگر مسائل بین الملل با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال جنگ ترکیبی در حوزه‌های مختلف سخت، نیمه سخت و نرم است اظهار داشت: آن‌ها به دنبال مهار جمهوری اسلامی هستند لذا در این شرایط نباید رسانه ها، ​ دولت و نیرو‌های مسلح منفعل باشند، در موضوع هواپیمای اوکراینی هم باید مردم به سراغ خانواده جانباختگان بروند و مرتب با آن‌ها همدردی کنند.

صدرالحسینی کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در منطقه در سه سطح اقدام می‌کنند که یکی در سطح دولت‌ها است و می‌خواهند دولت‌های مقاومت را با مشکل مواجه کنند که نمونه طراحی هایشان را در عراق، لبنان و ایران دیدیم ادامه داد:آن‌ها در سطح دوم به دنبال ایجاد اغتشاشات هستند که در عراق ایجاد کردند و در لبنان هم تا حدی موفق شدند و در ایران هم در آبان ماه تحرکاتی را انجام دادند.

او با اشاره به سطح سوم گفت: آن‌ها در سطح سوم به دنبال ترور فرماندهان ارشد مقاومت هستند که اقدام به ترور حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نمونه‌ای کردندو برای ترور عبدالملک الحوثی هشدار دادند و نتانیاهو رسماً درباره سید حسن نصرالله اعلام کرد که در فهرست ترور است.

صدرالحسینی خاطرنشان کرد: آن‌ها در لیبی مدل موفقی در بی دولت سازی پیدا کردند و نفت لیبی را بدون نظارت دولت می‌برند و تلاش می‌کنند در ادامه اهداف خود به گونه‌ای عمل کنند که امنیت رژیم صهیونیستی در منطقه تامین شود.

او تصریح کرد: امروز سخت‌ترین جنگ شناختی علیه جمهوری اسلامی انجام می‌شود که از جنگ روانی حساس‌تر است و آن‌ها می‌خواهند جای جلاد و شهید را عوض کنند و وقتی فرمانده ارشد ما را در کشوری ثالث به شهادت می‌رسانند، پس از آن سیلی از ما می‌خورند بحث هواپیمای اوکراینی را مطرح و خودشان را در کنار مردم ایران معرفی می‌کنند.

او با اشاره به اینکه آن‌ها می‌خواهند ضرباتی که در عین الاسد خورده اند به فراموشی سپرده شود و ما باید در خصوص عملیات شجاعانه مان در عین الاسد دائم اطلاع رسانی کنیم گفت: بعد از حمله موشکی به عین الاسد آمریکایی‌ها در حالت انفعال قرار گرفتند و از همه امکاناتشان برای جلوگیری از نهادینه شدن پیروزی ما استفاده کردند.

این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اینکه باید آگاهی و بصیرت توده‌های مردم در محور‌های مقاومت افزایش کند گفت: اخراج آمریکایی‌ها از منطقه ساده نیست، اما نشدنی هم نیست و خون شهید سلیمانی آگاهی‌ها را بیشتر کرده است و حمله موشکی سپاه به عین الاسد پارادایمی است که در منطقه دست به دست می‌شود و همانند انقلاب اسلامی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا می‌تواند الهام بخش باشد.

صدرالحسینی بیان کرد: قطعاً پس از شهادت حاج قاسم حرکت‌های بعدی مقاومت آغاز می‌شود و قطعاً آینده مقاومت روشن است، زیرا خون جدیدی بر پیکر مقاومت دمیده شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.