سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عابدینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برگزاری نماز جمعه به امامت رهبری پیام روشنی برای انسجام امت اسلامی است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: برگزاری نماز جمعه به امامت مقام معظم رهبری پیام روشن برای امت اسلامی دارد.

حسن عابدینی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اینکه بعد از ۸ سال فردا نماز جمعه به امامت مقام معظم رهبری برگزار می‌شود، گفت: نماز جمعه یک جایگاه کانونی در انقلاب اسلامی ایران داشته و هر زمانی که سیاست‌های کلان امت نیاز به مطرح شدن داشت، از طریق، امام مطرح می‌شد و در طی ۴۱ سال گذشته همواره این مسئله رخ نشان داده است. رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران که سمت امام جمعه تهران را نیز بر عهده دارند، بار دیگر آمدنشان در نماز جمعه یک پیام روشن برای امت خواهد داشت و طبیعتا یک وحدت و انسجامی را در امت ایجاد خواهد کرد.

او افزود: برگزاری نماز جمعه به امامت مقام معظم رهبری از این جهت نیز حائز اهمیت است که جمهوری اسلامی ایران طی دو هفته گذشته مالامال از خبر‌های تلخ و شیرین و غم و شادی بوده، بنابراین انشالله که این رویداد مرحمی بر آلام شهادت حاج قاسم سلیمانی و همراهانش به دست تروریست‌های آمریکایی باشد، همچنین التیام بخش قلب امت اسلامی و مردم ایران نسبت به شهدای حادثه هواپیمای اوکراینی باشد.

عابدینی ادامه داد:  انشالله این نماز جمعه تاثیر تعیین کننده‌ای در فرایند کشور داشته باشد. در حقیقت امپراتوری نظام سلطه طی دو هفته گذشته، هنگامی ترور  شهید حاج قاسم سلیمانی، گمان می‌کرد که ضربه سنگینی بر پیکره کشور ما وارد کرده، اما در حقیقت دو اتفاق بی نظیر در دنیا افتاد؛ شرکت میلیون‌ها نفر از مردم در تشییع پیکر قافله سالار مقاومت(حاج قاسم سلیمانی) به همراه یارانش و دوم هم موشک باران پایگاه نظامی آمریکایی‌ها در عین الاسد.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکایی‌ها از خبر‌های بسیار شیرینی بود که متاسفانه به دلیل عملیات روانی دشمن طعم شیرین آن در جان امت اسلامی، مردم ایران و حتی آزادی خواهان جهان ننشست.  یک پارچگی و انسجام جمهوری اسلامی ایران و قدرت نظامی تهران که توانست با عبور از ۱۰‌ها سیستم پدافندی در میان ماهواره‌ها و سامانه‌های پدافند موشکی دقیقا به جا‌هایی بخورد که از قبل پیش بینی شده بود، ولی متاسفانه سقوط هواپیمای مسافربری قلب همه مردم کشورمان را دل آزرده کرد و نشد به اندازه کافی عظمت این دو ماجرا مشخص شود.

او افزود:امیدواریم با برگزاری نماز جمعه به امامت  مقام معظم رهبری زمینه برای گشایش امور فراهم شود و دشمنان بار دیگر از توطئه‌ای که بر ضد مردم ایران تدارک دیدند راه به جایی نبرند، همچنین  فتنه‌های آن‌ها با شکست مواجه شود.

گفتنی است؛ در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در طلیعه گام دوم انقلاب، نماز جمعه این هفته به امامت حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و با حضور پر شور مردم بصیر و انقلابی در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود و ملت مؤمن و سرافراز ایران اسلامی بار دیگر صحنه‌هایی از همبستگی، شکوه و عظمت خود را به نمایش خواهند گذاشت.

آخرین خطبه‌های نمازجمعه رهبر معظم انقلاب اسلامی در تهران به بهمن سال ۱۳۹۰ باز می‌گردد؛ دو خطبه‌ای که رهبر انقلاب عمده سخنان خود را در آن‌ها به موضوع بیداری اسلامی و مسائل تونس و مصر اختصاص دادند و خطبه عربی ایشان خطاب به مردم این کشور‌ها در آن سال‌ها، شهرت یافت.


بیشتر بخوانید:نماز جمعه این هفته تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه می‌شود 


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.