سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید روزانه ۷۵ تن شیر در شهربابک

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: شهرستان شهربابک در حال حاضر با داشتن بیش از ۵ هزار راس دام سنگین، روزانه به میزان تقریبی ۷۵ تن شیر در این شهرستان تولید می‌شود.

مجید اسدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: شهرستان شهربابک در حال حاضر با داشتن بیش از ۵ هزار راس دام سنگین، روزانه به میزان تقریبی ۷۵ تن شیر در این شهرستان تولید می‌شود.

او با بیان اینکه پایش و نظارت کامل بر واحد‌های دامی و رصد بیماری‌ها بخصوص بیماری‌های مشترک از جمله وظایف کارشناسان دامپزشکی در این زمینه محسوب می‌شود، افزود: در همین راستا بازرسان شبکه دامپزشکی شهربابک اقدام به بازدید‌های دوره‌ای و پایش منظم دامداری‌ها، کارخانه و مراکز فرآری شیر، مراکز توزیع شیر می‌نمایند تا از رعایت اصول بهداشتی و فنی لازم اطیمنان حاصل کنند.

اسدی به اهمیت و نقش مهم دامپزشکی در تولید شیر سالم اشاره کرد و بیان داشت: اجرای خونگیری از دامداری‌ها و تست شیر از مراکز عرضه جهت شناسایی دام‌های مبتلا به بروسلوز به منظور حذف از گاوداری از جمله مهمترین فعالیت‌های کارشناسان دامپزشکی محسوب می‌شود که منجر به حذف دام‌های آلوده از جمعیت دامی سالم شده است.

او تصریح کرد: در نهایت با اجرای واکسیناسیون منظم در جمعیت دامی سالم امکان بروز بیماری بروسلوز و شیوع آن در بین دام‌ها تا حد ممکن کاهش یافته و به تبع آن از انتقال و همه گیری بیماری‌های مشترک در جامعه انسانی پیشگیری خواهد شد.

اسدی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۱۲۰ نمونه شیر از مراکز عرضه و ۲۹۰۰ مورد خونگیری از دامداری‌ها اخذ شده که بیان کننده تلاش نیرو‌های دامپزشکی در این زمینه می‌باشد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.