او لزوم توسعه کشور را در گرو توسعه آموزش و پرورش دانست و افزود: توسعه پایدار در گرو توسعه انسانی است و جامعهای که میخواهد در مسایل اقتصادی، فرهنگی، علمی وغیره مانور بدهد مستلزم تربیت دانشآموزان خلاق و پویاست و مدرسهها باید با نشاط، خلاق و پویا زمینهساز این مهم باشند.
اسکندری نسب مدرسه محوری را یکی از راهکارهای پویایی مدارس برشمرد و اظهار داشت: آمادگی داریم فضای مدارس را به سمت فضای تربیتی، ورزشی، فراگیری احکام شهری و ... برای تمامی اقشار جامعه سوق دهیم تا بتوانیم با کمک دستگاههای دیگر جایگاه مدرسه را به صورتی تعریف کرده که این مهم را دنبال کنند.
او با تاکید بر اینکه آموزش و پروش نیازمند همکاری همه نهادهاست، تصریح کرد: معتقدیم اگر توجه ویژهای به آموزش و پروش داشته باشیم قطعا آینده نظام و جامعه را تضمین خواهیم کرد.
اسکندرینسب با اشاره به قانون تبدیل به احسنت کردن فضاهای آموزش و پرورش به کاربری تجاری و با اعلام این خبر که طی امسال۳۱۰ پروژه نیمه تمام در حوزه آموزش و پرورش فعال شده است، بیان داشت: حدود ۵ کیلومتر از فضاهای آموزشی آموزش و پروش در استان کرمان بَر تجاری دارند که میتواند نجات دهنده سیستم آموزش و پرورش در استان کرمان باشند که میتوانیم با مشارکت دیگران از این فرصت نهایت استفاده را بکنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از تعامل فرمانداران با آموزش و پرورش سخن به میان آورد و بیان کرد: برخی از فرمانداران منابع پایدار برای آموزش و پرورش تامین کردهاند.
او ادامه داد: امسال ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت برای مشارکت خیرین در کشور تخصیص داده شده بهطوریکه اگر خیری ۳۰ درصد هزینههای ساخت را متقبل شود، مابقی آن توسط دولت پرداخت خواهد شد.
اسکندرینسب با بیان اینکه در شهر کرمان فضاهای زیادی در حال ساخت است که امیدواریم در آینده نزدیک به بهرهبرداری برسند تا سرانه آموزشی استان ارتقا یابد، اظهار کرد: هزار و ۱۷۰ کلاس در سطح استان کرمان بالای ۳۵ دانشآموز در آنها مشغول به تحصیل هستند که مرکز استان در صدر آنها قرار دارد بهگونهایکه در شهر کرمان از هم اکنون مردم نگران ثبتنام فرزندانشان برای مهرماه سالآینده هستند و باید این دغدغه در شهر کرمان رفع شود.
انتهای پیام/س