سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه خدمات مشاوره رایگان در جوامع هدف

رییس مرکز مشاوره پلیس استان کرمان گفت: مشاوران و مددکاران فرماندهی انتظامی کرمان در طول سال برای جوامع هدف کلاس‌های آموزشی و مشاوره برگزار می‌کنند.

سرهنگ مهدیه کارگر، رییس مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،گفت:علاوه بر حضور مشاوران و مددکاران در اداره مشاوره مرکز استان، مددکاران ما در کلانتری‌ها نیز برای پیگیری مشکلات مردم و نقش آن‌ها در روند پرونده‌ها حضور دارند و خدمات رایگان ارائه می‌دهند.

او کاهش پرونده‌های ارجاعی کلانتری به دادگستری‌ها را یکی از نکات مثبت حضور مشاوران دانست و تصریح کرد: با حضور مشاوران و مددکاران در کلانتری‌ها بسیاری از مشکلات، آسیب‌ها و پرونده‌های ارجاعی به دادگستری کاهش پیدا کرده است.

او مشاوران و روانشناسان را ستون محکم اعتماد و امنیت برای مراجع دانست و تأکید کرد: مشاوران و روانشناسان باید پذیرش، امنیت و اعتماد را به مراجعان دهند.

سرهنگ کارگر گفت: امروزه آسیب‌های اجتماعی در جامعه به نحویست که زندگی افراد را تحت الشعاع قرارداده است و بر این اساس، روانشناسان و مددکاران باید با عشق و صداقت در رفتار، علم و تخصص خیرخواه مردم باشند.

او به اهمیت نقش مشاور و روانشناس در جامعه تاکید کرد و افزود: نقش و اهمیت مشاور و روانشناس در جامعه امروزی برکسی پوشیده نیست و چه خوب است همگان این مهم را در زندگی خود لحاظ کنند.

او اظهار داشت: همچنین این مرکز به صورت رایگان در سطح مدارس و آموزشگاه‌های دولتی و غیر انتفاعی، اداره‌ها و سازمان‌های شهر کرمان خدمات مشاوره و مددکاری فعال ارائه می‌دهد.

رییس مرکز مشاوره آرامش پلیس کرمان هدف از برگزاری مشاوره فعال در سطح مدارس و آموزشگاه‌ها را کاهش آسیب‌های اجتماعی نوپدید از جمله ماهواره، فضای مجازی و شناسایی و ارجاع افراد آسیب دیده به مراکز ذیربط نیروی انتظامی از جمله پلیس فتا عنوان کرد.

او با تأکید بر نقش مشاوره در زندگی افراد، تصریح کرد: حضور منظم افراد آسیب دیده در جلسات مشاوره برای کاهش و پیشگیری از آسیب‌های پیش رو از دیگر اقداماتی است که توسط مشاوران و مددکاران پلیس کرمان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.