سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گردشگری منبع درآمد پایدار برای روستاها

فرماندار شهرستان اسکو بر استفاده ازحداکثر ظرفیت گردشگری و کشاورزی روستایی جهت درآمد زایی پایدار روستایی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،رضی منش فرماندار شهرستان اسکو در جلسه دهیاران این شهرستان بر استفاده ازحداکثر ظرفیت گردشگری و کشاورزی روستایی جهت درآمد زایی پایدار روستایی تاکید کرد.

او با اشاره به نقش مهم و موثر دهیاری‌ها در بارور کردن محور‌های اقتصادی شهرستان گفت: دهیاران باید بر ارائه طرح‌های درآمدزایی و اقتصادی بسته به ظرفیت روستا‌ها متمرکز شوند و طرح‌های کارشناسی خود را به ویژه در دو محور توسعه گردشگری اکوتوریسم و توسعه کشاورزی جهت عملیاتی شدن ارائه نمایند.

رضی منش گفت:پنج روستای بخش مرکزی شامل کندوان، عنصرود، گنبرف، کردآباد و اسکندان جزو روستا‌های هدف گردشگری بوده و در اکثر روستا‌های این شهرستان محصولات گردو، گل محمدی، پسته، کلزا، بادام و زرشک تولید می‌شود که بیشترین سطح کشت و تولید استان را بخود اختصاص داده و مستعد سرمایه گذاری و کسب درآمد پایدار برای اکثر روستا‌ها می‌باشد.

او از افزایش ۵ برابری اعتبارات دهیاری‌های شهرستان خبر داد و گفت: مجموع اعتبارات واریزی تاکنون ۲۷ میلیارد تومان بوده که سهم بخش مرکزی ۲۰ میلیارد و بخش ایلخچی ۷ میلیارد است که این حجم از اعتبارات علیرغم تنگنا‌های مالی، نشانه عزم و اراده جدی بر توسعه و عمران روستایی در این شهرستان می‌باشد.

رضی منش تخصیص قیر رایگان را موجب افزایش آهنگ توسعه و عمران در روستا‌ها دانست و از اختصاص ۳۶۴۸ تن قیر رایگان خبر داد و افزود:سهم بخش مرکزی و بخش ایلخچی به ترتیب ۱۴۳۳ و ۲۲۱۵ در جذب قیر رایگان می‌باشد.

رضی منش خواستار توجه مسئولین بنیاد مسکن اسکو در خصوص تسهیلات بهسازی و نوسازی مساکن روستائی شد و گفت: دهیاران بایستی با فرهنگ سازی و مطلع نمودن روستاییان از طرح‌های تشویقی از جمله اعطای وام چهل میلیونی با کارمزد ۵ درصد زمینه را برای جذب حداکثری تسهیلات این موضوع فراهم نمایند.

او با اشاره به اینکه در ۸۴ درصد از روستا‌های شهرستان فاز اول طرح هادی اجرا شده است و تلاش می‌شود ۱۶ درصد باقیمانده نیز اجرایی و عملیاتی شود، بر ضرورت اختصاص اعتبارات لازم جهت اجرای فاز دوم طرح هادی و تکمیل نواقصات طرح هادی در روستا‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.