سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احکام حقوقی متخلفان در تصادف‌های اتوبوسی اخیر صادر شد

در پی وقوع  تصادف‌های اخیر وسایل نقلیه جاده‌ای پس از بررسی علل و عوامل آن، تخلفات رانندگان و شرکت‌های متخلف در کمیسیون‌های مواد ۱۱ و ۱۲ رسیدگی و احکام حقوقی لازم صادر شد.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباسعلی بنی اسدی مدیر کل دفتر حقوقی و تدوین مقررات این سازمان با اعلام این خبر گفت: تخلفات حرفه‌ای رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل جاده ای، پس از تکمیل اسناد و مدارک موجود، به کمیسیون‌های مواد ۱۱ و ۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای ارجاع شد و پس از بررسی، احکام برخورد با این تخلفات صادر و به اجرا در آمده است.

او افزود: در رابطه با تصادف اتوبوس مسیر فیروز کوه، شرکت تعاونی مسافر بری شماره ۲ پایانه شرق تهران به رغم نقص فنی اتوبوس مبادرت به صدور صورت وضعیت نموده که با توجه به رای اعضای کمیسیون بر طبق  تبصره ۱ ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، حکم تعطیلی شرکت تعاونی ۲ پایانه شرق تهران به مدت یک سال صادر شد.

مدیر کل دفتر حقوقی و تدوین مقررات در خصوص تصادف مورخ ۱۰ دی ماه گفت: 

اتوبوس تحت پوشش شرکت مسافربری عدل اصفهان بوده که با بررسی اسناد و مدارک پرونده، شرکت مذکور در مورد حمل بار تجاری و راهبری صحیح وسیله نقلیه توسط رانندگان مندرج در صورت وضعیت مربوطه و استفاده از افراد فاقد صلاحیت و همچنین تغییر وضعیت وسیله نقلیه مقصر شناخته شده و رای به تعطیلی شرکت مذکور به مدت یک سال صادر شد.

بنی اسدی در مورد حادثه ۲۰ دی  نیز گفت: اتوبوس تحت پوشش شرکت مسافربری پیک صبای شهرستان بم در محور ایرانشهر– بم بوده که منجر به فوت یک نفر و مجروح شدن ۲ نفر از هموطنان عزیز شد، پس از دفاعیات مدیر عامل شرکت مذکور، قصور شرکت در نظارت‌های فنی لازم قبل از سفر محرز شد و رای به تعطیلی شرکت مذکور به مدت یک سال صادر شد.

براساس این گزارش، مدیر کل دفتر حقوقی سازمان  راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مورد تصادف ۱۶ دی ماه گفت: 

اتوبوس تحت پوشش شرکت مسافربری لوان نور شهرستان زاهدان در محور خروجی پل آزادراه باغچه– مشهد که منجر به فوت یک نفر و مجروح شدن هفت نفر شد، کمیسیون حکم تعطیلی شرکت حمل و نقل مذکور را به مدت شش ماه صادر کرد.

گفنتی است در مورد رانندگان این اتوبوس ها، با توجه به این که سه نفر از رانندگان در این تصادفات فوت شدند پرونده مختومه شده و در مورد سه نفر دیگر رانندگان درگیر در تصادفات مذکور با توجه به مستندات موجود در پرونده شرکت، حکم به لغو اعتبار کارت هوشمند رانندگان مقصر به مدت یک سال و در مورد راننده اتوبوس محور زنجان، حکم به ممنوعیت فعالیت به مدت ۲ سال صادر شد.

انتهای پیام/
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.