به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خلیل رنجبر با تأکید براهمیت ارزشیابی مستمر و پایانی در فرآیند یاددهی - یادگیری و لزوم آشنایی معلمان با استانداردهای طراحی سوال گفت: اولین دوره مسابقات استانی طراحی سوال ویژه معلمان دوره ابتدایی، متوسطه دوره اول پیش حرفهای و دوره دوم حرفهای دراستان برگزار شد.
وی افزود: از ۹۹ طراحی سوال ارائه شده به ستاد استانی این مسابقات واقع در آموزش و پرورش با نیازهای ویژه استان ۶۴ طرح در دوره ابتدایی و ۳۵ طرح در دوره متوسطه به این مسابقات ارسال شدند.
وی خاطرنشان کرد: در دوره ابتدایی خانم سروه کرمی از مدرسه تربیت شهرستان بانه، آقای فردین شاه کرمی از مدرسه بوستان ۲ شهرستان سقز، خانم کژال نورانی از مدرسه توحید ناحیه ۲ شهرستان سنندج، خانم سرگل رستمی از مدرسه بعثت شهرستان کامیاران و آقای خه بات صداقتنیا از مدرسه با نیازهای ویژه ساعی شهرستان مریوان به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان یادآور شد: همچنین در دوره متوسطه آقایان سید طه هاشمی و عبدالله بایزیدی از متوسطه شهید رجایی شهرستان سقر و خانم مستوره بارخدا از متوسطه شهرستان مریوان به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.
رنجبر بیان کرد: با هدف ارتقای کمی و کیفی دانش، نگرش، مهارتها، ایجاد رقابت و افزایش توانمندیهای حرفهای معلمان در دوره ابتدایی پنج طرح و در دوره متوسطه سه طرح به عنوان طرحهای برتر انتخاب شدند.
وی اضافه کرد: یکی از عوامل بسیار مهم در فرآیند آموزش یادگیری موثر، حفظ و تداوم آن و ارزشیابی از آموختهها است و ارزشیابی زمانی اثر بخش و پایدار است که مجموعه سوالات هر آزمون بر اساس معیارهای صحیح علمی و استاندارد تهیه شود.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با اشاره به اینکه هدفهای آموزشی، مربوط به موضوعهای مختلف و سطوح گوناگون آموزش بسیار متنوع هستند، اضافه کرد: سوالات امتحانی باید توانایی و مهارتهای دانشآموزان را در سطوح مختلف یادگیری و هدفهای آموزشی مورد سنجش قرار دهد.
انتهای پیام/م