سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیمه بیکاری به کارگران سیلزده سیستان و بلوچستان پرداخت می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از برقراری بیمه بیکاری برای کارگران واحد‌های تولیدی آسیب دیده ناشی از سیلاب در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مهرداد جهاندیده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: حسب دستور و تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از لحظات اولیه وقوع سیل در سیستان و بلوچستان تمام امکانات زیر مجموعه‌های این وزارتخانه در اختیار تامین نیاز‌های هموطنان سیلزده قرار گرفته و تا رفع نیاز‌ها کمک رسانی همچنان ادامه دارد.

او بیان کرد: تمامی کارگران بیمه پرداز مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که در اثر سیل، بنگاه‌های اقتصادی و کارگاه‌های آنان آسیب دیده تا بازسازی و رفع مشکل و بازگشایی کارگاه برای دریافت مقرری بیمه‌بیکاری نیاز به داشتن سابقه پرداخت حق بیمه برای مدت زمان خاص ندارند و حتی اگر در روز اول کار بر اثر این حادثه بیکار شدند با رعایت سایر شرایط مقرر می‌توانند مقرری بیمه بیکاری دریافت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: با تاکید وزیر کارگروهی ویژه برای پیگیری مشکلات سیلزدگان استان تشکیل شده است.

او همچنین از سفر️ نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راس هیاتی، به مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان خبر داد.

ورود سامانه بارشی و بارندگی‌های سیل آسا در روز‌های ۲۰ تا ۲۲ دی سبب قطع ارتباط ۵۰۰ روستا در سیستان و بلوچستان شده بود که به همین دلیل و شرایط بد جوی در روز نخست امکان امداد رسانی بسیار محدود بود، اما پس از آن کار امداد رسانی و ارائه خدمات به سیل زدگان بوسیله قایق، چرخ‌بال و روستا‌هایی که ارتباط زمینی آن‌ها برقرار شده بوسیله خودرو‌های سبک و سنگین با سرعت ادامه دارد.

انتهای پیام/گ

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.