سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جان باختن ۴۷۹ نفر بر ا ثر تصادفات جاده‌ای و شهری در فارس

رییس اورژانس فارس گفت: در ۹ ماهه نخست امسال تعداد ۴۷۹ نفر بر اثر تصادفات در جاده‌های فارس جان خود را از دست دادند.

محمد جواد مرادیان رییس اورژانس فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار داشت: در ۹ ماهه نخست امسال ۱۸۱ هزار و ۹۰۸ ماموریت تصادفی توسط پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی استان انجام شد.

او افزود: در این مدت ۴۲۹ هزار و ۴۷۴ تماس با سامانه اورژانس ۱۱۵ برقرار شده است که ا این تعداد ۵۱ هزار و ۴۲۰ تماس منجر به مزاحمت تلفنی شده است.

مرادیان از افزایش ۱۶ درصدی برقراری تماس‌ها با مرکز ارتباطات دیسپچ اورژانس خبر داد و گفت: همچنین مزاحمت‌های تلفنی ۳۸ درصد افزایش داشته است.

رییس اورژانس فارس امدادرسانی به حوادث مربوط به تصادفات شهری را ۲۳ هزار و ۶۶۷ مورد و تصادفات جاده‌ای را ۱۵ هزار و ۵۰۵ مورد اعلام کرد.

مرادیان از امدادرسانی به ۴۵ هزار و ۱۹۱ مجروح خبر داد و افزود: در این مدت واحد‌های امدادی ۱۱۵ به مصدومان ۲۰ هزار و ۴۲۰ حادثه رانندگی در جاده‌های استان و ۲۴ هزار و ۷۷۱ حادثه در مناطق شهری امدادرسانی کردند.

رئیس مرکز مدیریت اورژانس و فوریت‌های پزشکی فارس درخصوص مواردی که در محل رخداد حادثه درمان و به مراکز درمانی انتقال یافتند، گفت: ۱۲ هزار و ۱۹۹ نفر مصدومان تصادفات در محل درمان و تعداد ۳۳ هزار و ۴۲ نفر پس از دریافت خدمات پزشکی به بیمارستان اعزام شدند.

مرادیان با ابراز نگرانی از شمار بالای جان باختگان در جاده ها، تصریح کرد: متاسفانه تعداد ۴۷۹ نفر از هموطنانمان در ۹ ماهه امسال در تصادفات درون شهری و برون شهری جان خود را از دست دادند.

رییس اورژانس فارس کل پرواز‌های بالگردی اورژانس شیراز و آباده برای انتقال و رسیدگی به مجروحان حادثه را ۷۷ پرواز اعلام کرد و گفت: در این مدت به ۷۳ مصدوم رسیدگی و به مراکز درمانی اعزام شدند.
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.