سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعزام تیم‌های درمانی توسط اورژانس هوایی به مناطق سیل‌زده

رئیس سازمان اورژانس کشور از اعزام تیم‌های بهداشتی و درمانی توسط اورژانس هوایی به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور  با اشاره به اقدامات حوزه سلامت در جنوب سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: انتقال ۶۱ مادر باردار پرخطر از مناطق آسیب دیده به مراکز درمانی و بهداشتی و مناطق امن و اعزام ۱۷ مصدوم، بیمار و مادر باردار پرخطر از توسط اورژانس هوایی به مراکز درمانی صورت گرفته است.

او ادامه داد: فوت ۲ نفر شامل یک سرباز در اثر غرق شدگی در کنارک و یک زن بر اثر ریزش آور اتفاق افتاده است؛ ضمن اینکه ویزیت ۴۵۰ بیمار توسط تیم‌های واکنش سریع اورژانس در مناطق آسیب دیده انجام شده و ۳ فروند اورژانس هوایی و ۱۵ دستگاه آمبولانس نیز در این منطقه استقرار دارند.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: بنده به عنوان نماینده ویژه وزیر بهداشت در مناطق آسیب دیده جهت ارزیابی و رصد نحوه ارائه خدمات حوزه سلامت به آسیب دیدگان جنوب سیستان و بلوچستان حضور داشته‌ام.

کولیوند اضافه کرد: تیم‌های درمانی و بهداشتی توسط اورژانس هوایی به مناطق آسیب دیدهاعزام شده؛ ضمن اینکه بررسی منابع آب آشامیدنی و چاه‌های فاضلاب، آموزش چهره به چهره افراد آسیب دیده توسط تیم‌های بهداشتی، توزیع شیرخشک و دارو‌های مورد نیاز بیماران در مناطق آسیب دیده نیز انجام شده است.

او از بازدید از مراکز اسکان اضطراری و بررسی مواد غذایی توزیع شده در مناطق آسیب دیده خبر داد و گفت: اعزام ۳ تیم بهداشتی (۹ نفر) از دانشگاه کرمان به مناطق آسیب دیده، اعزام آمبولانس کمکدار از دانشگاه زاهدان، خودرو ارتباطات از دانشگاه زابل و اعزام اورژانس هوایی از دانشگاه گناباد به مناطق آسیب دیده و توزیع کلر ۱ درصد از طریق معاونت به سایر شهرستان‌ها قبل از بروز سیل؛ از جمله اقدامات انجام شده در این مناطق است.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.