سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای جلوگیری از ابتلا به فراموشی چه بخوریم؟

رئیس انجمن تغذیه البرز گفت: مصرف سبزیجات ،آجیل ،روغن زیتون ،ماهی ،غلات،مرغ و بادام از ابتلا به بیماری فراموشی جلوگیری می کند.

فرزانه باقر زاده، رئیس انجمن تغذیه  استان البرز در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: فراموشی بیماری مزمنی است که نمی‌توان آن را تنها به سنین بالا اختصاص داد بلکه با بی توجهی حتی در جوانی هم افرادی به آن مبتلا می‌شوند.

باقر زاده  افزود: بسیاری از افراد با افزایش سن دچار فراموشی و از دست دادن حافظه می‌شوند، اما با مصرف مواد غذایی مناسب از کودکی یا جوانی می‌توانند از ابتلا به این بیمار جلوگیری کنند.

او گفت:بادام، اسید‌ها ی چرپ امگا ۳، قهوه، سبزیجات، آجیل، شکلات، ماهی، غلات، حبوبات، روغن زیتون، مرغ از جمله تغذیه مناسب برای جلوگیری از فراموشی است.

 رئیس انجمن تغذیه استان البرز افزود:پنیر، کره، گوشت قرمز، شیرینی جات و غذا‌های سرخ شده پنج ماده غذایی هستند که خطر ابتلا به فراموشی را بالا می‌برند.

باقر زاده گفت: ترک  سیگار ، کنترل فشار خون و سطح کلسترول  و  جلوگیری از ابتلا به اضافه وزن نکاتی هستند که  برای کاهش خطر این بیماری باید مورد نوجه قرار بگیرد.

انتهای پیام / ر. م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.