سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم مطرح کرد؛

گسترش تولید نفت خام سنگین با ظرفیت ۴۰ هزار بشکه در روز

فرشچی گفت: رویکرد توسعه جزیره قشم به گسترش صنایع پالایشگاه نفت خام سنگین و ظرفیت ۴۰ هزار بشکه نفت خام صادراتی در روز و ایجاد مجتمع پتروشیمی گسترده به عنوان هاب پتروشیمی منطقه تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پروین فرشچی عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم در دومین همایش تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری قشم گفت: جزیره قشم نگینی در دل آب‌های خلیج فارس بزرگ‌ترین و به نوعی متنوع‌ترین جزیره کشور است این جزیره دارای ظرفیت‌های ارزشمند طبیعی همانند طولانی‌ترین غار نمکی جهان، خلیج دلفین‌ها، سایت تخم گذاری لاکپشت‌های پوزه عقابی و ... است که این جزیره را بی‌بدیل به جزیره هفت‌گانه خلیج فارس معرفی کرده است.

او ادامه داد: دارا بودن میراث‌های طبیعی و تاریخی متعدد، فرهنگی، غنی و سبک برند ژئوپارک جهانی قشم در سازمان بین المللی یونسکو این جزیره بی همتا را به یکی از مراکز گردشگری کشور و جهان تبدیل کرده است.

عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: هرچند که پتانسیل عظیم گردشگری و به خصوص گردشگری و ورزش‌های ساحلی و دریایی این جزیره تا کنون برنامه ریزی و سرمایه گذاری‌های لازم را به همراه نداشته است و ظرفیت‌های صنعتی این جزیره همانند وجود ذخایر عظیم نفت و گاز و ۱۷ مخزن نفتی و گازی اطراف جزیره قشم اعم از محدوده خشکی و دریایی یکی از سرمایه گذاری‌های انجام شده در این جزیره است.

فرشچی گفت: همچنین نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی، کارخانه آب شیرین کن با ظرفیت ۱ هزار متر مکعب در روز و ۲۰۰ واحد صنعتی در ۲ شهرک با بیش از ۵ هزار نیروی کار فرصت با ارزشی را برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این جزیره فراهم کرده است.

او اضافه کرد: رویکرد توسعه جزیره قشم به گسترش صنایع پالایشگاه نفت خام سنگین و ظرفیت ۴۰ هزار بشکه نفت خام صادراتی در روز و ایجاد مجتمع پتروشیمی گسترده به عنوان هاب پتروشیمی منطقه جهت تبدیل گاز طبیعی به پلی‌پروپیلن و فرآورده‌های جانبی از یک سو و از سویی دیگر رسالت حفظ محیط زیست یکی از رویکرد‌های این جزیره است.

عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: مهم‌ترین معیار‌های توسعه و استقرار صنایع پتروشیمی با بهره گیری از سیستم اطلاعات جغرافیایی تحلیل شده و نقشه پهنه بندی محدوده مورد مطالعه جهت توسعه و استقرار صنایع پتروشیمی یکی دیگر از منابع ارزشمند در جزیره قشم است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.