سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی محدودیت اختیارات جنگی ترامپ، به زودی در سنا

رهبر اکثریت سنای آمریکا از بررسی طرح محدودیت اختیارات جنگی رئیس‌جمهور این کشور به زودی در سنا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، سناتور میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنای آمریکا اعلام کرد طرح محدودیت اختیارات جنگی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور به زودی در سنا بررسی خواهد شد.

مک کانل در جلسه‌ای در سنا توضیح داد: «انتظار دارم سنا به زودی طرح کاهش اختیارات جنگی که سناتور کِین پیشنهاد داده را بررسی کند.»

مک کانل با این حال تاکید کرد با این طرح، مخالفت خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: پلوسی: ترامپ برای همیشه استیضاح خواهد شد

ترامپ: امیدوارم طرح نانسی پلوسیِ دیوانه درباره محدودیت اختیارات جنگی رای نیاورد


مجلس نمایندگان آمریکا پنجشنبه گذشته محدودیت اختیارات جنگی رئیس‌جمهور این کشور را با رای مثبت ۳ عضو جمهوری خواه تصویب کرد.

ان‌بی‌سی نیوز گزارش داد نمایندگان کنگره با ۲۲۴ رأی موافق و ۱۹۴ رأی مخالف طرح مذکور را به تصویب رسانده‌اند.

این در حالی است که چندی پیش نمایندگان دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا در روز ۲۹ خرداد نیز طرحی را به تصویب رساندند که اختیارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور برای اعلان جنگ با سایر کشورها به بهانه مبارزه با تروریسم را محدود می‌کند.

بر این اساس، مجلس نمایندگان آمریکا با لغو قانون موسوم به «مجوز استفاده از نیروی نظامی» (AUMF) موافقت کرد. این قانون که بعد از حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ به تصویب رسید، به رئیس‌جمهور آمریکا اجازه می‌دهد بدون مشورت با کنگره از زور نظامی برای مبارزه با «گروه‌های تروریستی» استفاده کند. اما در طول ۱۸ سال گذشته، روسای جمهور هر دو حزب آمریکا از این قانون به عنوان توجیهی برای جنگ‌افروزی در سراسر خاورمیانه استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.