سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایستگاه‌های تولید ملکه زنبور عسل در استان بوشهر افزایش می‌یابد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت:ایستگاه‌های تولید ملکه زنبور عسل در استان بوشهر افزایش می‌یابد

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، افشین قطبی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: بر اساس نظریه کارشناسان زنبور عسل کشور، استان بوشهر، مستعد‌ترین استان در زمینه تولید و پرورش ملکه، در فصل زمستان و بهار است.

او افزود: در فصل زمستان که به طور معمول مناطق ییلاقی پوشیده از برف است و فعالیت زنبورداری متوقف می‌شود، در استان بوشهر تولید و پرورش ملکه زنبور عسل به خوبی رواج دارد و ایستگاه‌های تولید ملکه کشور با استفاده از این شرایط، بخش قابل توجهی از ملکه مورد نیاز کشور در بهار سال بعد را تامین می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: صاحب نظران زنبورداری معتقدند علاوه برکمیت، از نظر کیفی نیز ملکه تولید شده در استان متمایز است.

قطبی تاکید کرد: به منظور استفاده از این قابلیت‌های استان، اکنون یک ایستگاه تولید ملکه در شهرستان جم فعالیت دارد و سه ایستگاه دیگر نیز در شهرستان دشتستان و تنگستان در حال ایجاد است.

او عنوان کرد: برنامه ریزی به منظور ترغیب زنبورداران پیشرو برای توسعه تولید ملکه در حال اجراست و پیش بینی می‌شود تعداد ایستگاه‌های تولید ملکه بومی استان در سه سال آینده بیش از پنج واحد شود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.