سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كوثري در نطق ميان‌دستور:

پادشاهان قطر و عربستان بايد از سرنوشت شاه درس بگيرند

اسماعيل كوثري گفت: ديكتاتورهاي منطقه و بويژه پادشاهان قطر و عربستان سعودي بايد از سرنوشت شوم شاه ايران، درس بگيرند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران اسماعيل كوثري نماينده مردم تهران در خانه ملت در نطق امروز(سه‌شنبه) خود در صحن علني مجلس با اشاره به در‌به‌دري محمد‌رضا پهلوي پس از فرار از ايران گفت: سرنوشت شاه ايران درس عبرتي براي همه ديكتاتورها به ويژه امير قطر و عربستان سعوديست كه اين روزها براي خوش‌خدمتي به نظام سلطه به شديدترين وجه ممكن، ملتهاي خود را سركوب مي‌كنند.


وي در ادامه افزود: اين روزها تحريم نفتي ايران به بازي بزرگ و  بي‌خاصيت نظام سلطه تبديل شده و جنگ رواني و رسانه‌اي آمريكا و غرب،  نمايانگر استيصال و شكست بزرگ آنان از ملت ايران است.


كوثري اظهار داشت: بازي از پيش شكست‌خورده دشمنان ملت ايران به اخبار  تهوع‌آوري براي دولتها و ملتهاي مستقل دنيا تبديل شده است.


نايب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس تصريح كرد: ايران بارها اعلام كرده است كه تنگه هرمز، تنگه صلح و امنيت براي جهانيان خواهد بود مگر آنكه آمريكا و غرب و هر كشور ديگري قصد داشته باشد از اين تنگه عليه ملت ايران استفاده كند.


وي ادامه داد: اگر دشمنان ايران نفت را وارد معادلات سياسي كنند، بايد بدانند كه منطق ايران، امنيت براي همه بوده و ناامني ايران منجر به ناامني براي همگان خواهد شد.


نماينده مردم تهران بيان داشت: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران با توسعه توانمندي‌هاي دفاعي و قرار گرفتن در اوج قله دفاعي و بازدارندگي، قادرند در كمترين زمان ممكن تنگه هرمز را بر روي دشمنان ايران مسدود كنند و اين، به معني فلج شدن توليد و اقتصاد استكبار جهاني است.


كوثري تصريح كرد: ترور، منطق دشمنان ايران و خفاشان شب‌پرست و ملت ايران با منطق متين خود بزرگترين قرباني تروريست در دنيا است.


وي ادامه داد: پيشرفت غير‌قابل توقف هسته‌اي ايران، نويد ايراني سرفراز و الگو در دنيا را به ملت‌ها مي‌دهد لذا مزدوران نظام سلطه كه چشم ديدن ايران پيشرفته در اوج تحريم‌ها را ندارند با توسل به ترور تلاش دارند كه موتور تحرك اين پيشرفت خيره‌كننده را با حذف فيزيكي نخبگان و دانشمندان كشور مانند احمدي‌روشن و غيره بگيرند.


نايب رئيس كميسيون امنيت ملي اظهار داشت: پيشرفت اعجاب‌آور ايران در همه ابعاد به ويژه در بخش هسته‌اي به هيچ وجه با ترور افراد و اشخاص متوقف نخواهد شد.


نماينده مردم تهران با بيان اينكه پيشرفت امروز ايران مبتني بر جريان است نه افراد، عنوان كرد: آمريكا بايد بداند كه زمان زورگويي‌هايش به سر آمده و ملتها بيدار و آگاه شده‌اند و امروز شاهد خروج گسترده كشورهاي دنيا از زير يوق استعمار هستيم./س2
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.