سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری شکارچی شبانه وحوش در خلخال

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال از دستگیری یک شکارچی که اقدام به شکار شبانه وحوش منطقه می‌کرد، خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهدی کسایی، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: ماموران یگان حفاظت و محیط‌بانان پاسگاه محیط‌بانی دهستان برندق از توابع بخش خورش‌رستم خلخال با اجرای گشت و کنترل شبانه در منطقه حفاظت شده آق‌داغ موفق شدند یک نفر را هنگام شکار کبک دستگیر کنند.

او  با بیان اینکه شکار شبانه حیوانات به عنوان بدترین و بی‌رحمانه‌ترین نوع شکار در همه فصول سال حتی با داشتن پروانه شکار نیز ممنوع است، افزود: از شکارچی متخلف آلات و ادوات شکار و صید و لاشه یک قطعه کبک کشف و ضبط  و متخلف پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی تحویل داده شد.

کسایی با درخواست از مردم منطقه برای همکاری با این اداره و گزارش تخلفات شکار به ماموران حفاظت محیط زیست و یا ماموران انتظامی افزود: این کار منجر به حفظ حیات وحش مناطق حفاظت شده شهرستان و افزایش جمعیت وحوش منطقه می‌شود.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: شورای عالی حفاظت محیط زیست به استناد بند (چ) ماده ۳ قانون شکار و صید، بهای هر قطعه کبک را از لحاظ مطالبه ضرر و زیان سه میلیون ریال تعیین کرده که این مبلغ بعنوان ضرر و زیان وارده به محیط زیست از سوی شکارچی متخلف پس از محکومیت قطعی به حساب حفاظت محیط زیست واریز می‌گردد.  

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.