به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، مهدی نامدار معاون آموزش متوسطه استان گفت: یکی از اساسیترین مسائل تعلیم و تربیت توجه به شیوههای تدریس و معرفی الگوهای برتر تدریس است و چنانچه محتوای آموزشی با بهترین روشها تدریس نشود، کارآمد نخواهد بود.
نامدار چگونگی تدریس را از محتوای آن با اهمیتتر دانست و اظهارداشت: متون آموزشی همه جا یافت میشود، اما راهبردها و شیوههای تدریس اثر بخش است که میتواند تعیین کننده باشد.
او با بیان این مقدمه به تشریح شیوه نامه چهارمین جشنواره نوآوری در فرایند آموزش و یادگیری در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ پرداخت و گفت: محورهای اصلی جشنواره، نوآوری در تولید و بکارگیری رسانههای پرشمار، نوآوری در روشهای ارزشیابی تکوینی با تاکید بر عملکردی و نوآوری در روشهای مشارکت اولیای دانش آموزان در آموزش میباشد.
معاون آموزش متوسطه استان ترویج فرهنگ کار تیمی و مشارکتی، توجه به نشاط و انگیزه در فرایند تدریس، توجه به فرهنگ حفظ محیط زیست، تحکیم هویت اسلامی- ایرانی و توجه به فرهنگ کار و کارآفرینی را از مهمترین رویکردهای مورد تاکید این جشنواره برشمرد.
او تاکید کرد: مخاطبین جشنواره تمامی دبیران دوره اول متوسطه (اعم از دولتی و غیردولتی) نسبت به تشکیل تیمهای ۲ تا ۳ نفره اقدام کنند.
به گفته نامدار، علاقمندان به شرکت در این جشنواره تا ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ فرصت دارند آثار خود را در قالب تکمیل فرم چارچوب طراحی آموزشی به همراه فیلم اجرای طرحهای نوآورانه) ارسال کنند.
گفتنی است داروی مرحله استانی این جشنواره هفته اول خرداد ۹۹ انجام خواهد شد و مرحله کشوری نیز در تابستان ۹۹ برگزارمیشود.
شایان ذکر است؛ به تیمهای اول تا ششم استان در هر محور هدایا و لوح تقدیر استانی اهداء خواهد شد.
انتهای پیام/ع