سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با همت متخصصان داخلی بی نیاز می شویم/ بازسازی یکی از تجهیزات پایانه نفتی خارگ

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: متخصصان داخلی در پایانه نفتی خارگ، تجهیز طناب جمع کن را با همت متخصصان داخلی تعمیر کردند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عباس اسدروز مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران بیان کرد: این شرکت با توجه به مناطق عملیاتی متعدد در کشور وظیفه تداوم چرخه صادرات و ذخیره سازی و همچنین عملیات‌های مهم و مهندسی دریانوردی را به نمایندگی از وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران به عهده دارد.

او افزود: به منظور پایداری و ایمنی در فرآیند عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌های نفتکش در پایانه‌های نفتی، تجهیزی به نام CAPSTAN یا طناب جمع کن برروی یدک کش‌های عملیاتی نصب است که با توجه به ضرورت انجام عملیات به صورت ایمن و سنگینی طناب‌های مهار کشتی، نقش این تجهیز بسیار مهم است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران ادامه داد:  نفتکش هنگام عملیات پهلوگیری و جداسازی به وسیله شناور‌های عملیاتی با طناب‌هایی به قطر ۲۲۰ میلی متر و طول ۲۰۰ متر مهار می‌شود که برای پهن کردن این طناب سنگین، از طناب جمع کن به کمک نیروی انسانی موجود در یدک کش استفاده می‌شود.

اسدروز بیان کرد: این تجهیز به علت خرابی بلبرینگ‌ها و دنده‌ها، و پوسیدگی بدنه وهیدرو موتور از سرویس خارج شده بود که با توجه به نیاز عملیاتی و نبود شرایط تامین از طریق خرید خارجی، متخصصان تعمیرات شناور‌های عملیات دریایی پایانه نفتی خارگ با مهندسی معکوس آن را تعمیر کردند.

او افزود:متخصصان پس از انتقال این تجهیز به کارگاه، قسمت‌های فرسوده را با ابتکار و طراحی دوباره، تعمیر کردند و بدنه، چرخ دنده‌ها و سامانه‌های محرک با استفاده از تجهیزات موجود در انبار بازسازی، و پس از انتقال به شناور نصب شد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: با تعمیر این تجهیز با استفاده از امکانات داخلی و نیروی انسانی موجود پنج میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی شده است.

اسدروز همچنین نبود وابستگی به خرید از خارج را از نتایج این کار عنوان کرد.

بیش از ۹۰ درصد نفت کشور از پایانه نفتی خارگ صادر می‌شود.

این پایانه در جزیره خارگ و در ۵۷ کیلومتری شمال غربی بوشهر قرار دارد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.