سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزون‌بر سه هزار سیلزده سیستان و بلوچستان امدادرسانی شدند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: سه هزار و ۴۲۸ آسیب دیده سیل در قالب ۷۶۷ خانوار از ۲۱ تا ۲۳ دی در این استان توسط نیرو‌های هلال احمر امدادرسانی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، رسول راشکی مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ۹۸۶ روستای سیستان و بلوچستان در این مدت دچار سیلاب و آبگرفتگی شد.

اوادامه داد: هزار و ۱۴۴ نفر از آسیب دیدگان سیل اخیر سیستان و بلوچستان در ۲۵۲ دستگاه چادر اسکان اضطراری داده شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان توزیع ۵۰۹ تخته موکت، هزار و ۵۸ تخته پتو و ۲ هزار و ۹۶۱ کیلوگرم نایلون، بیش‌از هزار و ۱۰۰ قوطی کنسرو و ۱۳۰ بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته از جمله اقلام توزیع شده بین سیل زدگان این استان بوده است.

او بیان کرد: با توجه به هشدار‌های قبلی اداره هواشناسی، اقدامات لازم قبل از بروز بارندگی آغاز و سه کمپ اسکان اضطراری در شهرستان‌های قصرقند، فنوج و کنارک راه‌اندازی شد که با توجه به شدت بارندگی‌های قابل ملاحظه در استان و نیاز منطقه، یک کمپ دیگر نیز برای اسکان مردم سیلزده دلگان ایجاد شد.

راشکی تاکید کرد: در انبار‌های امدادی این جمعیت در شهرستان‌های چابهار، کنارک، ایرانشهر، دلگان و فنوج به اندازه کافی اقلام موردنیاز ذخیره شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

او اظهار داشت: امدادگران و نیرو‌های هلال احمر همچنان با تلاش مضاعف در حال امدادرسانی و ارائه خدمات به سیل‌زدگان هستند.

براساس گزارش هواشناسی سامانه بارشی که روز جمعه تا یکشنبه در سیستان و بلوچستان فعال بود بارش‌های قابل توجهی به همراه داشت به طوریکه بیشینه بارش‌ها به صورت نقطه‌ای در برخی نقاط خاص در غرب و جنوب غرب استان به ۲۰۰ میلی‌متر رسیده است.

انتهای پیام/گ

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.