سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده آمریکایی توجیهات ترامپ برای ترور سردار سلیمانی را ساختگی دانست

جاستین اماش اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا درباره تلاش سردار سلیمانی برای حمله به سفارت‌خانه‌های این کشور را جعلی توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، جاستین اماش، نماینده مستقل ایالت میشیگان روز یکشنبه اعلام کرد ادعا‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره طرح سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران، برای حمله به سفارتخانه‌های این کشور به نظر کاملا ساختگی می‌آید.

نماینده ایالت میشیگان در پیامی توئیتری با اشاره به توجیهات دولت ترامپ برای ترور سردار سلیمانی نوشت: دولت هیچ سندی حتی درباره یک سفارتخانه به کنگره ارائه نکرد. آن‌ها هرگز شواهدی مبنی بر خطر قریب الوقوع، شرط لازم برای اقدام بدون مجوز کنگره، در این باره ارائه نکردند.

مقامات ارشد دولتی آمریکا به همراه رئیس جمهور این کشور مدعی هستند که سردار سلیمانی در حال تدارک حمله‌ای قریب الوقوع علیه بسیاری از نیرو‌های این کشور بوده است. رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز گفت سفارتخانه‌های این کشور از جمله سفارت بغداد هدف این حملات بوده اند.

اظهارات اماش درست چند ساعت پس از آن مطرح شد که مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در برنامه سی بی اس اعلام کرد هیچ شواهد خاصی که ادعا‌های ترامپ درباره ژنرال ارشد ایرانی در خصوص حمله به سفارتخانه‌های این کشور را مشاهده نکرده است. اسپر در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌سی گفت: «با ترامپ درباره برنامه‌ای برای حمله به سفارت آمریکا از سوی ایران، موافق بودم، اما سندی مشخصی در این باره نداشتیم.» وی گفت: «وجود تهدیدات علیه اماکن دیپلماتیک آمریکا در منطقه باعث شده که هزاران چترباز آمریکایی را برای تقویت سفارت‌مان در بغداد و سایر مناطق در منطقه به خاورمیانه اعزام کنیم».

رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این بار‌ها طی ادعا‌هایی واهی گفته بود که ایران قصد حمله به سفارت آمریکا در بغداد را داشته است، اما برای این ادعا هیچ سندی را ارائه نکرده است. سیزدهم دی ماه نظامیان تروریست آمریکا در اقدامی وحشیانه در سوم ژانویه سپهبد سلیمانی را به شهادت رساندند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.